Jak obsługiwać pacjentów zgodnie ze standardami RODO

/appFiles/site_102/images/autor/EU9iSY2BHuhqvP0.jpeg

Autor: Agnieszka Sztuwe

Dodano: 21 maja 2020
Jak obsługiwać pacjentów zgodnie ze standardami RODO

Brak linii czy barierek, które jednoznacznie wskazywałyby odległość między oczekującymi osobami a obsługiwanymi pacjentami, to wcale nie rzadkość w placówkach medycznych. Sprawdź, co należy wdrożyć, aby zapewnić bezpieczeństwo danych pacjenta i intymność podczas rejestracji.

Ważnym aspektem jest zanonimizowane oznakowanie pacjentów za pomocą opasek identyfikujących. Nie można umieszczać na nich żadnych danych, tak aby inne osoby mogły zidentyfikować pacjenta. Opaski powinny być wyposażone w kod, a na oddziałach oraz w rejestracji powinny być do dyspozycji pozostawione czytniki.

Te same uwagi odnoszą się do kart przyłóżkowych – można zastosować ramki, które mają chronić dane. Nie można natomiast prosić pacjentów o zgodę na umieszczanie ich danych na opaskach lub kartach przyłóżkowych.

Jeżeli jest więcej niż jedno okienko w rejestracji, należy dodatkowo zastosować barierki czy inne maskujące tablice pomiędzy okienkami.

Czytaj więcej o RODO w świetle praw pacjenta w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 47% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
pacjentRODO