Etyka w medycynie, od Hipokratesa do współczesności, kształtuje zawód lekarzy i rejestratorek medycznych. Dowiedz się, jak etyka wpływa na pracę w ochronie zdrowia. Przeczytaj więcej na ten temat.
Do głównych zadań rejestracji medycznej należy przede wszystkim obsługa pacjenta zgodnie z przyjętymi standardami. Pracownik rejestracji medycznej jest pierwszą osobą, z którą styka się pacjent chcący zrealizować usługę medyczną w danym podmiocie. Pierwsze wrażenie, którego doświadczy pacjent, często będzie miało wpływ na całokształt jego oceny dotyczącej funkcjonowania danego podmiotu leczniczego. W jaki sposób praca rejestracji medycznej kształtuje wizerunek podmiotu leczniczego i na co należy zwrócić szczególną uwagę w zarządzaniu „pierwszą linią frontu”?
Każda pomyłka rejestratorki przy obsłudze pacjenta może skutkować wieloma negatywnymi konsekwencjami. Te z kolei mogą prowadzić do niezadowolenia pacjenta. Oto podstawowe zasady i procedury bezpośredniej obsługi pacjenta w rejestracji.
Zatrudniając nowego pracownika, podmiot leczniczy jako pracodawca musi dopilnować, aby dopełnić wszelkich formalności wynikających zarówno z prawa pracy, jak i z tych norm prawa, które regulują różne aspekty prowadzenia działalności leczniczej. Co jest zatem niezbędne?
Organizacja rejestracji wpływa na wiele codziennych decyzji z zakresu organizacji udzielania świadczeń zdrowotnych i obsługi pacjenta. Sprawdź, na co zwrócić uwagę w kierowaniu rejestracją.
Epidemia wirusa SARS-CoV-2 wymusiła zapewnienie bezpiecznych warunków pracy w nowej rzeczywistości ze względu większe obłożenie pracą personelu medycznego. Jak zlecać dodatkową pracę rejestratorce zatrudnionej na podstawie umowy o pracę, gdy pojawi się taka konieczność?
Dobrze pracująca rejestratorka odciąża personel medyczny nie tylko przy pracy administracyjnej – informując wszystkich pacjentów o obowiązujących obostrzeniach czy pilnując, aby każdy pacjent wypełniał ankietę COVID-19, lecz także chroniąc go przed frustracją pacjentów. Sprawdź, jak usprawnić pracę rejestracji podczas pandemii.
Rejestratorka medyczna pracuje w punkcie informacyjno-rejestracyjnym przychodni. Obsługuje sprzęt biurowy, umawia pacjentów na wizytę po przyjęciu ich zgłoszeń, a także nadzoruje grafik pracy lekarzy i wprowadza do niego zmiany, prowadzi dokumentację medyczną, przyjmuje materiały do badań, opisuje je i kieruje do właściwych laboratoriów oraz wydaje wyniki badań itp.
Procedura określa zasady bezpiecznej pracy w dobie COVID-19, a także zawiera wzór ankiety wstępnej kwalifikacji pacjenta (przez telefon).
Celem procedury jest minimalizacja ryzyka rozprzestrzeniania się zakażeń.
Zmiany technologiczne w zakresie e-zdrowia dotyczą każdego elementu opieki nad pacjentem. Wpływają także na zadania i rolę rejestracji medycznej. Coraz większe znaczenie odgrywa sprawne poruszanie się po nowych systemach i umiejętność edukacji pacjentów w zakresie nowych technologii. Oto, jak sobie poradził z tym zadaniem Medicover.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!