Zatrudnienie cudzoziemców to coraz bardziej powszechny sposób, w jaki właściciele placówek medycznych radzą sobie z brakami kadrowymi na polskim rynku pracy. W jaki sposób można zatrudnić cudzoziemca w rejestracji? Jakie formalności muszą w związku z tym zostać spełnione?
Do wyboru jest kilka opcji, a wybór właściwej uzależniony jest między innymi od kraju pochodzenia pracownika i okresu, na jaki ma zostać zatrudniony.
Kradzieże, leczenie rodziny za darmo lub poza kolejnością, doliczanie nieprzepracowanych godzin, tworzenie nieprzyjaznej atmosfery w miejscu pracy, oglądanie filmów na Netflix w czasie pracy - to tylko kilka przykładów nieuczciwego zachowania, z jakim możesz się spotkać ze strony pracowników rejestracji. Jak kierownik rejestracji może sobie radzić z takimi sytuacjami?
Wśród takich przypadków mogą znaleźć się zarówno zdarzenia wynikające z przekroczenia prawa, jak i takie, które nie wiążą się z odpowiedzialnością karną.
Z tym samym pracownikiem możesz zawrzeć nie więcej niż trzy umowy na czas określony na łączny okres do 33 miesięcy. Te obostrzenia nie mają jednak zastosowania w każdym przypadku. Poznaj szczegóły tego rozwiązania.
Przepisy dopuszczają możliwość zawierania pozalimitowych umów na czas określony. Dopuszczalny 33-miesięczny okres zatrudnienia pracownika na podstawie umów na czas określony i dopuszczalna liczba trzech takich umów nie dotyczą umów na czas określony zawieranych w celu zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w pracy, wykonywania pracy o charakterze dorywczym lub sezonowym, wykonywania pracy przez okres kadencji, gdy pracodawca wskaże obiektywne przyczyny leżące po jego stronie.
Odpowiednio skonstruowana i przedstawiona pozytywna informacja zwrotna może zdecydować o tym, jak będzie wyglądał Twój zespół. Czy wartościowy dla placówki medycznej lekarz odejdzie, bo będzie czuł się niedoceniony bądź niesłusznie niekompetentny? Czy w zespole będzie panowała atmosfera rywalizacji, czy raczej współdziałania? Dowiedz się, jak zatrzymać najlepszych fachowców.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.