Jak się bronić przed roszczeniami z tytułu zakażeń pacjentów

Pacjenci, którzy przebywali w szpitalu, coraz częściej wnoszą roszczenia z tytułu szkód zakażeń, które doprowadzają do powstania komplikacji w procesie leczenia albo wywołują kolejne zachorowanie. Warto o tym przypomnieć w czasach koronawirusa i sprawdzić, jak możesz się bronić.
Nawet jeśli statystyki potwierdzają, że szpital często jest źródłem zakażenia, nie oznacza to, że w każdym przypadku roszczenia pacjenta są uzasadnione. Szpital nie tylko ze względu na interes finansowy, ale także w celu ewentualnego usprawnienia swoich procedur, powinien przeanalizować każdy przypadek zgłoszonego roszczenia, by ustalić jak się bronić, jakich używać argumentów i jakie są szanse powodzenia tej obrony.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem za pośrednictwem redakcji
- Bazę 3000 porad ekspertów, gotowych wzorów dokumentów i procedur
Jeśli masz już konto
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Podobne artykuły
Zobacz również
Konferencje i szkolenia

