Prawo do świadczeń - co jest najważniejsze, aby go przestrzegać

Przyzwyczailiśmy się, że prawa pacjenta są bardzo ważne i muszą być respektowane przez podmioty ochrony zdrowia oraz ich pracowników. Wiemy, że za zbiorowe naruszanie praw pacjenta nakładane są wysokie kary. Co jednak w czasie, gdy przestrzeganie praw pacjenta jest technicznie niewykonalne?
Pojawia się pytanie, czy dyrektor szpitala, kierownik przychodni w czasie pandemii koronawirusa może ograniczyć stosowanie praw pacjenta. Czy pacjent dysponuje instrumentami, które pozwolą mu dochodzić swoich praw, a w dalszej przyszłości zadośćuczynienia za ich naruszenie? Czy Rzecznik Praw Pacjenta ma prawo nałożyć na podmiot medyczny karę? Pytania będą się mnożyć bez końca.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem za pośrednictwem redakcji
- Bazę 3000 porad ekspertów, gotowych wzorów dokumentów i procedur
Jeśli masz już konto
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Podobne artykuły
Zobacz również
Konferencje i szkolenia
