Warsztat umiejętności skutecznego menedżera – decyzje szkoleniowe

/appFiles/site_102/images/autor/4yzTfe3isHXqnCu.jpeg

Autor: Marta Chalimoniuk-Nowak

Dodano: 29 lipca 2021
Warsztat umiejętności skutecznego menedżera – decyzje szkoleniowe

Po doświadczeniach z pandemii, warto pozyskać wiedzę, jak na kolejne okresy tworzyć scenariusze działań w nowych problematycznych sytuacjach, jak niwelować złe emocje i chaos w newralgicznych sytuacjach oraz jak zarządzać kryzysem. Jakie decyzje szkoleniowe powinien podjąć menedżer?

Chociaż oswoiliśmy się z tą niezwykłą koronawirusową sytuacją, dowiedzieliśmy się przy okazji wielu nowych rzeczy – na kim możemy polegać w trudnych czasach i kto najszybciej dostosuje się do zmiany, jakie dane i informacje o naszym funkcjonowaniu w realiach rynkowych mocno się zdezaktualizowały przez ostatni rok, czy jak pacjenci reagowali na zaostrzenia i późniejsze złagodzenia rygorów pandemicznych.

Nasilenia pandemii często przekładały się bowiem na wzrost obaw pacjentów przed korzystaniem z gabinetów lekarskich, bez względu na oferowany i komunikowany poziom bezpieczeństwa (o czym informuje raport Deloitte, dodając, że wskaźnik ten wzrósł z 39% do 48% badanych Polaków, głównie po jesiennym wzroście zachorowań, osiągając szczyt w listopadzie ub.r.). W tym przypadku gabinety stomatologiczne traktowane były jako miejsca wyższego (o 5%) zagrożenia niż gabinety pozostałych specjalistów.

Sytuacja ta pokazuje, że nieufność pacjentów bywa nieprzewidywalna i może się mocno odbić na wynikach finansowych niektórych placówek. Dlatego rozwijanie kompetencji w zakresie monitorowania zmian rynkowych jest wysoce pożądane, nie tylko w tych zmiennych czasach.

Choć wydawać się może, że sytuacja na rynku usług medycznych i diagnostycznych jest raczej ustabilizowana (choćby w porównaniu z majem 2020 roku), także w sferze rynku pracy w sektorze (w niektórych prywatnych placówkach wiosną i latem ub.r. utraciły pracę rejestratorki medyczne, asystentki stomatologiczne i inny personel pomocniczy), wielu właścicieli klinik miało okazję przekonać się w czasie pandemii, kogo z konkurentów pokonało zadłużenie i zniknął z rynku, kto jednak zintensyfikował działania, by próbować zniwelować problemy finansowe w jak najkrótszym czasie.

Czytaj więcej o marketingu w placówce medycznej w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 79% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.