Każda placówka, by móc przetrwać i rozwijać się na rynku, musi działać sprawnie. Nie wystarczy jednak zaplanować, jakie procedury należy wdrożyć, a i to często wciąż nie jest standardem. Od czego więc zacząć?
Szpitale w skali globalnej generują 4,4% emisji dwutlenku węgla, tj. ok. 6 gigaton rocznie – wynika z raportu „Zielone szpitale – ku zielonej transformacji”. Wnioski z raportu mogą zachęcić polskie placówki do wdrożenia idei zielonych szpitali, gdyż wszystkie podmioty związane z dbałością o zdrowie powinny mieć w swoich celach działania i rozwoju ochronę zdrowia ukierunkowaną na źródła zmian klimatycznych.
Z punktu widzenia zarządzającego placówką opieki zdrowotnej zarządzanie operacyjne jest jednym z najważniejszych obszarów działalności, przekładającym się wprost na efekty funkcjonowania szpitala czy przychodni. Jego istotą jest zbieranie informacji i podejmowanie na ich podstawie decyzji. Czy można ten proces usprawnić?
Po doświadczeniach z pandemii, warto pozyskać wiedzę, jak na kolejne okresy tworzyć scenariusze działań w nowych problematycznych sytuacjach, jak niwelować złe emocje i chaos w newralgicznych sytuacjach oraz jak zarządzać kryzysem. Jakie decyzje szkoleniowe powinien podjąć menedżer?
Zanim rozwiązesz trudne problemy, najpierw je dokładnie określ. Liderzy powinni spojrzeć na to z różnych perspektyw i zakładać wiele różnych, podejmowanych jednocześnie działań w procesie poszukiwania innowacyjnych, unikalnych rozwiązań. Oto najważniejsze wskazówki, które pomogą Ci w innowacyjnym rozwiązywaniu problemów.
Wchodzimy w erę strategów. Obecne niepewne warunki ekonomiczne zmuszają placówki medyczne do coraz silniejszego skupienia się na strategii i zaangażowaniu wyższych rangą liderów, aby nie przeoczyć potencjalnych możliwości, zagrożeń i na czas odpowiadać na rodzące się wyzwania. Oto, jakie działania warto podjąć.
Wiele placówek medycznych nie łączy zagrożeń ze strategią, lecz traktuje zarządzanie nimi jako osobną funkcję. Analizy wskazują, że to błąd. Zarządzanie ryzykiem trzeba włączyć w strategię organizacji i uwzględnić w modelu biznesowym.
Spośród wielu zagadnień mających wpływ pośrednio lub bezpośrednio na naszą jakość pracy, jednym z ostatnich branych pod uwagę jest oczywiste zmęczenie, które dotyka każdego, zarówno w aspekcie fizycznym, jak i mentalnym. Każdy z nas po pracy, zwłaszcza w ochronie zdrowia, staje się w większym lub mniejszym stopniu wyczerpany, a im większą część doby przeznaczamy na obowiązki służbowe, tym bardziej przemęczenie narasta.
Procedury i standardy zarządzania w placówce medycznej mają na celu poprawienie jakości usług medycznych i bezpieczeństwa pacjenta i personelu medycznego. Sprawdź, jak krok po kroku je opracować i wdrożyć.
Do zarządzania podmiotami leczniczymi, np. szpitalami, niezbędne są odpowiednie uprawnienia. Można je uzyskać, kończąc podyplomowe studia MBA z zakresu zarządzania w ochronie zdrowia. Osoby chcące skorzystać z tej oferty edukacyjnej w Warszawie, mogą wybrać m.in. studia na Uczelni Łazarskiego, Akademii Leona Koźmińskiego i w Collegium Humanum. Czym różnią się poszczególne oferty i na jakiej podstawie wybrać?
Wybuchowy szef czy szefowa, nie panujący nad tym, co i jak mówi, nieprzewidywalny i o zmiennych nastrojach - to zmora pracowników w niejednej firmie. W czym może pomóc praca nad inteligencją emocjonalną?
Wybuchowy szef czy szefowa, nie panujący nad tym, co i jak mówi, nieprzewidywalny i o zmiennych nastrojach - to zmora pracowników w niejednej firmie. Bywa to także problemem szefa, gdy np. najzdolniejsza osoba w zespole nie panuje nad emocjami i jest przez to trudna we współpracy. W czym może pomóc praca nad inteligencją emocjonalną?
Nie zawsze istnieje możliwość zrealizowania jednocześnie interesów obu stron, gdy każda z nich forsuje swoje rozwiązania. Nie zawsze sytuacje konfliktu mają podłoże merytoryczne – czasem po prostu konfrontacja biznesowa nie ma zbyt wiele wspólnego z racjonalnym argumentowaniem, bardziej ze ścieraniem się emocji. Jaką postawę możemy przyjąć w sytuacji konfliktowej?
Obecnie rozwój SPSK nr 1 w Lublinie to trzy główne płaszczyzny działań. Po pierwsze - realizacja ogromnej inwestycji związanej z przebudową i rozbudową szpitala. Po drugie – ciągłe podnoszenie kwalifikacji przez pracowników, i wreszcie po trzecie – pozyskiwanie zewnętrznych środków na zakup sprzętu medycznego i aparatury medycznej. Dowiedz się, co jest głównym atutem ośrodka. Rozmowa z dr n. med. ADAMEM BOROWICZEM, dyrektorem Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego nr 1 w Lublinie.
Logistyka w ochronie zdrowia w istotny sposób wpływa na jakość świadczonych usług zdrowotnych. Żeby poprawić ten obszar, systematycznie śledź trendy i tempo zmian jakości procesów logistycznych. Dowiedz się, jak jeszcze możesz je doskonalić, co w konsekwencji pomoże ci zwiększyć poziom zadowolenia pacjentów.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!