Menedżerowie są coraz bardziej świadomi presji rosnącej konkurencji. Zmagania, które podejmują, nie zawsze wynikają z planów strategicznych placówki medycznej. Często są przypadkowe. Z najnowszego dodatku „Akademia Menedżera” dowiesz się, co robić, aby pomóc placówce w utrzymaniu pozycji lidera na rynku.
Niektóre z naszych specjalności są unikatowe w skali województwa oraz kraju. Jesteśmy jednym z czterech ośrodków w Polsce, który uczestniczy w serwisie replantacyjnym dla amputacji rąk. Nie byłoby to możliwe bez zespołu zaangażowanych, wysokiej klasy specjalistów - rozmowa z drem n. med. KONRADEM JAROSZEM, dyrektorem SPSK nr 1 im. prof. Tadeusza Sokołowskiego w Szczecinie.
Konfrontując się z kadrą zarządzającą klinik czy przychodni często dostrzegam opór przed strategią – jej opracowaniem i wdrażeniem. Choć konieczność planowania jest dla wszystkich oczywista, podobnie jak postrzeganie placówki przez pryzmat rentowności i konieczność jej rozwoju, to nierzadko do samej strategii podchodzimy jak do jeża. Powodów jest wiele. Od finansowych po bierność decydentów.
O problemach z komunikacją nie myślimy dopóty, dopóki nie trafimy na sfrustrowanego pacjenta, nie przydarzy się wypadek lub zatrucie pokarmowe wśród chorych w placówce. Z najnowszego dodatku „Akademia Menedżera” dowiesz się, jak się do nich przygotować, aby nie pogłębić kryzysu?
Nasz sukces to wypadkowa doboru odpowiedniej kadry menedżerskiej, lekarskiej i personelu medycznego. To także dobra współpraca z organem założycielskim. Cały czas mamy świadomość, że polityka zdrowotna się zmienia. Zwiększa się też konkurencyjność, a co za tym idzie – rosną wymagania, jakie musimy spełnić - rozmowa z JANUSZEM HORDEJUKIEM, dyrektorem SPZOZ w Parczewie.
Najważniejszym zadaniem na dziś jest przegląd polityki państwa w zakresie wydawania funduszy i zysku, który możemy z tego tytułu osiągnąć, z myślą o pacjentach. Powinniśmy stosować zasadę – wydajemy dwa razy więcej pieniędzy, więc musimy uzyskać dwa razy większe efekty - rozmowa z JAKUBEM SZULCEM , ekspertem ds. ochrony zdrowia EY , byłym sekretarzem stanu w Ministerstwie Zdrowia.
Brak strategii i planu wdrożenia lub traktowanie jej jako opracowania do szuflady, funkcjonowanie na zasadzie „siły rozpędu”, brak przypisania ról poszczególnym osobom, które mają konsekwentnie wdrażać określony sposób postępowania - to spory problem w wielu placówkach. Z najnowszego dodatku „Akademia Menedżera” dowiesz się, jak sobie z nim poradzić.
Choć pojęcia lojalności i budowania relacji z pacjentem nie są już obce większości menedżerów, wciąż sporadycznie umiemy spojrzeć na swoją klinikę czy przychodnię oczami pacjenta czy personelu. Nie umiemy analizować miejsca, usług, skojarzeń z naszą placówką. Z najnowszego dodatku "Akademia Menedżera" dowiesz się, jak kształtować relacje z pacjentami.
Żeby zadania zarządcze były wykonywane wydajnie, a podejmowane decyzje były trafne, zarządzający placówkami medycznymi muszą mieć dostęp do sprawdzonej informacji zarządczej. Co może być jej rzetelnym źródłem?
Przychodnia MediSpace umożliwi pacjentom wideorozmowy z lekarzami, podczas których skonsultują wyniki badań, omówią efekty stosowanej terapii czy swoje obawy. Dzięki tej usłudze placówka może zaangażować do pracy najlepszych specjalistów, także spoza Polski. Co jeszcze zyska? rozmowa z dr. hab. med. MICHAŁEM WSZOŁĄ, dyrektorem medycznym Przychodni Lekarskiej MediSpace w Warszawie
Menedżer powinien zadbać o szkolenia personelu w zakresie umiejętności nawiązywania kontaktu, słuchania, komunikowania się czy asertywności. Pacjenci coraz częściej zwracają bowiem na to uwagę i jest to decydujący czynnik w wyborze placówki. Co jeszcze powinien wiedzieć szef placówki, aby aktywnie współuczestniczyć w kształtowaniu rozwoju swoich pracowników? O tym w najnowszym dodatku „Akademia Menedżera”.
Codziennie w pracy doświadczamy sytuacji, w których inne osoby zwracają się do nas z różnymi prośbami o wykonanie określonych zadań lub podjęcie czynności. Czasem jest to oczekiwanie drobnej pomocy, a niekiedy żądanie poparte nadrzędnością służbową. Jak nie dopuścić do sytuacji, w której umysł mówi - tak, a ciało – nie? O tym w najnowszym dodatku „Akademia Menedżera”.
Prowadzimy profile placówki na portalach społecznościowych. Ta praca przynosi nam coraz więcej nowych wiadomości. Pacjenci odwiedzają te miejsca, dzielą się z nami opiniami i zwracają się z prośbami o udostępnienie określonych informacji. Dzięki temu zyskujemy bezcenną wiedzę, którą wykorzystujemy, żeby podnosić jakość usług - rozmowa z Ryszardem Pankiewiczem, rzecznikiem prasowym Samodzielnego Szpitala Wojewódzkiego im. Jana Pawła II w Zamościu
Organizacje turkusowe zachęcają do tego, abyśmy korzystali z wszelkich swoich zasobów osobowości, wykorzystując je w swojej pracy. Z kolei system zarządzania oparty jest na relacjach między pracownikami bez potrzeby hierarchii czy konsensusu. Czy sprawdzi się w ochronie zdrowia?
Nasza placówka będzie stosowała medycynę personalizowaną. Oznacza to ścisłe współdziałanie diagnostyki z terapią, ponieważ to właśnie precyzyjne metody diagnostyczne pomagają ustalić różnice między chorującymi na tę samą chorobę pacjentami, a następnie dopasowywać leczenie do konkretnego pacjenta - rozmowa z ILONĄ MRÓZ, dyrektorem ds. organizacyjno-finansowych w Vital Medic sp. z o.o. w Kluczborku.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!