Marlena Stradomska: Teraz jest czas, aby zadbać o wsparcie emocjonalne pracowników medycznych
Przed zarządzającymi placówkami medycznymi ogromne wyzwanie - czwarta fala pandemii koronawirusa. Na jakie zagadnienia dyrektorzy szpitali i przychodni powinni zwrócić szczególną uwagę, by w kolejnym kryzysie pandemicznym zapewnić pracownikom maksimum komfortu psychofizycznego?
- Konieczny jest stały kontakt z kadrą medyczną i administracyjną, by móc w porę zauważyć zagrożenie w postaci gorszego samopoczucia któregoś z pracowników.
- Nie bez znaczenia jest otwartość i zaufanie pracowników do kierownictwa, wsparcie emocjonalne poza czasem wykonywania obowiązków służbowych.
- Psycholog nie tylko wskaże odpowiednie techniki radzenia sobie ze stresem, lecz także – w kryzysie pandemicznym dotyczącym danego pracownika – zaoferuje konkretną pomoc.
- Warto rozważyć, oprócz pomocy psychologicznej dla medyków i personelu wspierającego, stworzenie grup wsparcia online – mówi Marlena Stradomska, psycholog.
- Czytaj też: Mateusz Warchał: W czasie epidemii trzeba wyjątkowo dbać o personel>>
- Czytaj więcej wywiadów z najbardziej wpływowymi osobami w polskiej medycynie i systemie ochrony zdrowia w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.