Czy Rzecznik Praw Pacjenta może żądać od placówki przesłania regulaminu organizacyjnego

Zaniechanie realizowania bieżącej rejestracji pacjentów przy wykorzystaniu telefonu w jednej z placówek stało się przyczyną żądania przez Rzecznika Praw Pacjenta m.in. okazania procedur związanych z rejestracją pacjentów i regulaminu organizacyjnego placówki. Sprawdź, czy rzecznik może żądać przesłania takich dokumentów?
- Regulamin organizacyjny placówki medycznej określa m.in. strukturę organizacyjną, zakres świadczeń zdrowotnych oraz procedury udzielania tych świadczeń. Jest ustalany przez kierownika placówki i dotyczy spraw nieuregulowanych w ustawie o działalności leczniczej.
- Rzecznik Praw Pacjenta może wszcząć postępowanie wyjaśniające w przypadku podejrzeń naruszenia praw pacjenta w placówce medycznej. Ma prawo żądać dostępu do dokumentów placówki, w tym regulaminu organizacyjnego, i może podjąć różne działania po przeprowadzeniu postępowania.
- Placówki medyczne są zobowiązane do zapewnienia rejestracji pacjentów, w tym telefonicznej, bez dyskryminacji. Pacjent ma prawo do świadczeń zdrowotnych zgodnych z aktualną wiedzą medyczną i udzielanych z należytą starannością.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.