Coraz więcej podmiotów, mimo braku takiego obowiązku, decyduje się na wprowadzenie elektronicznej rejestracji. Sprawdź, jakie możesz odnieść korzyści, wdrażając takie rozwiązanie.
E-rejestracja jest czynna 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, pacjent nie musi osobiście pojawić się w przychodni i czekać w kolejce do rejestracji. Nie musi także dzwonić do placówki. Dowiedz się, dlaczego warto wdrożyć e-rejestrację.
Rejestratorka medyczna pracuje w punkcie informacyjno-rejestracyjnym przychodni. Obsługuje sprzęt biurowy, umawia pacjentów na wizytę po przyjęciu ich zgłoszeń, a także nadzoruje grafik pracy lekarzy i wprowadza do niego zmiany, prowadzi dokumentację medyczną, przyjmuje materiały do badań, opisuje je i kieruje do właściwych laboratoriów oraz wydaje wyniki badań itp.
Lista audytowa pomoże placówce medycznej w weryfikacji poprawności działania procedury i pozwoli opracować ewentualne działania korygujące.
Pacjent kontaktujący się z placówką dowolną drogą oczekuje szybkiej i sprawnej obsługi o jak najwyższej jakości. Dla podmiotów ochrony zdrowia kluczowym segmentem ich działalności staje się więc wysoko wykwalifikowana rejestracja. Jak zatem obsługiwać pacjenta?
Jeżeli cudzoziemiec przebywa na terenie Polski legalnie, a nie ma powodów, aby zwolnić go z obowiązku posiadania pozwolenia na pracę, należy uzyskać dla niego takie pozwolenie. Jakie czynności trzeba w związku z tym wykonać?
Układanie grafików pracy to podstawowe zajęcie szefa rejestracji. Przy jego tworzeniu trzeba brać pod uwagę, na jakiej podstawie zatrudnione są rejestratorki w placówce medycznej (umowa o pracę, umowa zlecenie, umowa B2B), w jakim wymiarze pracy (pełen etat, pół etat, ćwierć etatu, dorywczo na kilka godzin w miesiącu) i jaka jest liczba pracowników rejestracji. Oto wskazówki, które jeszcze dodatkowo wesprą Cię w wykonywaniu tego zadania.
Podczas obsługi pacjentów w rejestracji kluczowa jest znajomość przepis ó w prawnych. Pracownik rejestracji musi być świadomy regulacji, kt ó re wpływają na jego pracę, w tym na obsługę pacjenta. Na jakie kwestie prawne należy zwracać uwagę, tworząc procedury obsługi pacjenta w rejestracji?
Pracownicy rejestracji mają obowiązek przestrzegania prawa pacjenta do poszanowania godności., który wynika z art. 20 ust. 1 ustawy z listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Co powinni robić, aby postępować zgodnie z tym przepisem?
Przepisy dotyczące harmonogramów i list oczekujących na świadczenia nałożyły na pracowników rejestracji nowe zadania. Dotyczą one trybu umieszczania pacjentów w harmonogramach i na listach oczekujących a także raportowania do NFZ wielu informacji odnośnie m.in. liczby zarejestrowanych pacjentów i czasu oczekiwania na świadczenia. Jakie zadania mają pracownicy rejestracji w związku z nowymi przepisami w zakresie kolejek?
Fizjoterapeuci do 31 października 2019 r. zyskali czas na decyzję, w jakiej formie zamierzają dalej wykonywać swój zawód – zarejestrować podmiot leczniczy czy założyć praktykę lekarską. Ta korzystna zmiana przepisów jest realizacją postulatów środowiska. Poznaj jej szczegóły.
Zmienione przepisy zobligowały podmioty lecznicze do aktualizacji kodów resortowych w księdze rejestrowej. W tym celu musisz złożyć odpowiedni wniosek do organu rejestrowego. Sprawdź, jak to zrobić w praktyce.
W instrukcji zarządzania systemem, w którym przetwarzasz dane osobowe, musisz opisać zasady nadawania użytkownikom, m.in. rejestratorkom, haseł i ich zmiany. Musisz też im nadać stosowne upoważnienia i zobowiązać do zachowania danych w tajemnicy. Sprawdź, co jeszcze powinieneś zrobić, aby nie doszło do wycieku danych w Twojej placówce.
Często dochodzi do naruszeń zasad i przepisów w zakresie przetwarzania dokumentacji medycznej. Dowiedz się, jak unikać błędów popełnianych przez pracowników rejestracji w placówce medycznej i uniknij przykrych konsekwencji.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!