Do głównych zadań rejestracji medycznej należy przede wszystkim obsługa pacjenta zgodnie z przyjętymi standardami. Pracownik rejestracji medycznej jest pierwszą osobą, z którą styka się pacjent chcący zrealizować usługę medyczną w danym podmiocie. Pierwsze wrażenie, którego doświadczy pacjent, często będzie miało wpływ na całokształt jego oceny dotyczącej funkcjonowania danego podmiotu leczniczego. W jaki sposób praca rejestracji medycznej kształtuje wizerunek podmiotu leczniczego i na co należy zwrócić szczególną uwagę w zarządzaniu „pierwszą linią frontu”?
Aplikację mObywatel oficjalnie uznano za trzeci dokument tożsamości, równorzędny z dowodem osobistym i paszportem. Dzięki tej zmianie, aplikacja staje się ważnym środkiem identyfikacji, który będzie akceptowany wszędzie tam, gdzie wymagany jest dowód tożsamości. Pacjenci będą mogli również korzystać z aplikacji podczas rejestracji w przychodniach i szpitalach.
W dobie pandemii pracodawca może stanąć przed koniecznością zlecenia rejestratorce medycznej dodatkowej pracy. Dopuszczalność i sposób powierzenia takiej dodatkowej pracy zależą przede wszystkim od podstawy prawnej jej zatrudnienia.
Procedura określa, jak zlecać dodatkową pracę, gdy rejestratorka zatrudniona jest na podstawie umowy o pracę, a dodatkowa praca polega na wykonywaniu zwiększonej liczby dotychczasowych zadań.
Lista audytowa pomoże placówce medycznej w weryfikacji poprawności działania procedury i pozwoli opracować ewentualne działania korygujące.
Szukając najlepszego sposobu na wzrost efektywności pracy rejestracji, trzeba wziąć pod uwagę specyfikę placówki medycznej – jej wielkość czy świadczone usługi. Sprawdź jak prawidłowo rejestrować pacjentów.
Zmiany technologiczne w zakresie e-zdrowia dotyczą każdego elementu opieki nad pacjentem. Wpływają także na zadania i rolę rejestracji medycznej. Coraz większe znaczenie odgrywa sprawne poruszanie się po nowych systemach i umiejętność edukacji pacjentów w zakresie nowych technologii. Oto, jak sobie poradził z tym zadaniem Medicover.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!