W jaki sposób pomóc osobom niesłyszącym skorzystać z teleporady
Osoby niepełnosprawne mają problemy z korzystaniem z e-zdrowia. O ile jeszcze w zakresie e-recept i e-skierowań jest prościej, o tyle już w przypadku teleporad sytuacja jest bardzo trudna. Co można zrobić, aby ułatwić osobom głuchym i niedosłyszącym dostęp do usług elektronicznych?
- Nie wszystkie z nowoczesnych usług są odpowiednio dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
- Zdarza się też, że ze względu na brak tłumaczy języka migowego, takie osoby muszą we własnym zakresie organizować sobie wsparcie asystenta, który tłumaczyłby rozmowę.
- Problemu, który mają osoby głuche i niedosłyszące w skorzystaniu pomocy lekarza POZ w ramach teleporady, nie uregulowano w przepisach.
- Czytaj więcej na temat zasad udzielania świadczeń zdrowotnych pacjentom w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.