Jak uczyć lekarzy dobrej komunikacji z pacjentem

/appFiles/site_102/images/autor/NVXcw5AG6Bxb8MC.jpeg

Autor: Aleksandra Ślifirska

Dodano: 28 września 2020
Jak uczyć lekarzy dobrej komunikacji z pacjentem

Pacjent marzy o tym, by trafić do troskliwego lekarza, który wykaże się empatią. Wtedy łatwiej mu poddać się leczeniu i przekonać się, że trafił w dobre ręce. Jak menedżerowie mogą kształtować taką postawę u swoich lekarzy?

Około 30% uczelni medycznych w Polsce nie przeprowadza zajęć z komunikacji z pacjentem. Inne dopiero wprowadzają ten przedmiot lub robią zajęcia dodatkowe, w których mogą wziąć udział chętni studenci. A przecież zaraz obok wiedzy praktycznej z wybranej specjalizacji, komunikacja z pacjentem jest podstawową umiejętnością w pracy lekarza. Profesja ta, obok procesu leczenia, opiera się na rozmowie z pacjentem i jego rodziną, dlatego edukacja z tego zakresu jest niezbędna.

Pozostało jeszcze 84 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Skorzystaj z bezpłatnego 24h dostępu do zasobów SerwisuZOZ.pl


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.