Jak uczyć lekarzy dobrej komunikacji z pacjentem

Pacjent marzy o tym, by trafić do troskliwego lekarza, który wykaże się empatią. Wtedy łatwiej mu poddać się leczeniu i przekonać się, że trafił w dobre ręce. Jak menedżerowie mogą kształtować taką postawę u swoich lekarzy?
Około 30% uczelni medycznych w Polsce nie przeprowadza zajęć z komunikacji z pacjentem. Inne dopiero wprowadzają ten przedmiot lub robią zajęcia dodatkowe, w których mogą wziąć udział chętni studenci. A przecież zaraz obok wiedzy praktycznej z wybranej specjalizacji, komunikacja z pacjentem jest podstawową umiejętnością w pracy lekarza. Profesja ta, obok procesu leczenia, opiera się na rozmowie z pacjentem i jego rodziną, dlatego edukacja z tego zakresu jest niezbędna.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem za pośrednictwem redakcji
- Bazę 3000 porad ekspertów, gotowych wzorów dokumentów i procedur
Jeśli masz już konto
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Podobne artykuły
Zobacz również
Konferencje i szkolenia
