Kultura bezpieczeństwa zwiększa jakość obsługi pacjenta

/appFiles/site_102/images/autor/f7epW8Jb5l0zVrx.jpeg

Autor: Arkadiusz Trela

Dodano: 13 czerwca 2014
Kultura bezpieczeństwa zwiększa jakość obsługi pacjenta

Działania projakościowe w placówkach medycznych często napotykają na barierę, jaką jest opór czy brak świadomości pracowników na temat tzw. kultury i świadomości zapewnienia bezpieczeństwa pacjenta.

Hierarchiczny system organizacyjny w polskich placówkach medycznych, ścisła podległość organizacyjna, niechęć do dzielenia się wiedzą, wewnętrzne przekonanie nieomylności personelu medycznego do swoich decyzji oraz częste nie przyjmowanie krytyki i sugestii współpracowników krępują tzw. bezpieczną kulturę organizacji. Przyczynia się to do ograniczenia twórczego myślenia, nie podejmowania działań profilaktycznych przeciwdziałających zagrożeniom, powodując, że dbałość o bezpieczeństwo pacjenta często istnieje tylko w teorii.

Pozostało jeszcze 92 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Słowa kluczowe:
kultura bezpieczeństwa