Kultura bezpieczeństwa zwiększa jakość obsługi pacjenta
Działania projakościowe w placówkach medycznych często napotykają na barierę, jaką jest opór czy brak świadomości pracowników na temat tzw. kultury i świadomości zapewnienia bezpieczeństwa pacjenta.
Hierarchiczny system organizacyjny w polskich placówkach medycznych, ścisła podległość organizacyjna, niechęć do dzielenia się wiedzą, wewnętrzne przekonanie nieomylności personelu medycznego do swoich decyzji oraz częste nie przyjmowanie krytyki i sugestii współpracowników krępują tzw. bezpieczną kulturę organizacji. Przyczynia się to do ograniczenia twórczego myślenia, nie podejmowania działań profilaktycznych przeciwdziałających zagrożeniom, powodując, że dbałość o bezpieczeństwo pacjenta często istnieje tylko w teorii.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.