Raport z oceny skutków dla ochrony danych
Raport z oceny skutków dla ochrony danych (RODO) ma na celu zidentyfikowanie, ocenę i minimalizację ryzyka dla prywatności i danych osobowych w wyniku określonych działań lub projektów, które mają wpływ na przetwarzanie danych osobowych.
Raport jest jednym z kluczowych elementów wprowadzonych przez RODO, mających na celu ochronę prywatności i danych osobowych. Jego celem jest zidentyfikowanie ryzyka, jakie niesie za sobą przetwarzanie danych osobowych oraz zapewnienie odpowiednich środków ochrony danych osobowych przed ich ewentualnym naruszeniem.
W raporcie z oceny skutków dla ochrony danych powinny znaleźć się informacje takie jak:
- Opis przedsięwzięcia lub projektu, które będzie wpływać na przetwarzanie danych osobowych.
- Lista rodzajów danych osobowych, które będą przetwarzane.
- Określenie celu przetwarzania danych osobowych.
- Ocena ryzyka dla prywatności i danych osobowych wynikająca z przetwarzania danych osobowych.
- Ocena skutków dla prywatności i danych osobowych, w tym ocena możliwych konsekwencji dla osób, których dane dotyczą.
- Określenie środków ochrony danych osobowych i sposobów minimalizacji ryzyka.
- Określenie terminu przeprowadzenia kolejnej oceny skutków dla ochrony danych.
Raport z oceny skutków dla ochrony danych jest wymagany przez RODO w przypadku przetwarzania danych osobowych, które mogą wywołać wysokie ryzyko dla praw i wolności osób fizycznych.
Pobierz wzór Raportu z oceny skutków dla ochrony danych (RODO)!
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.