Czy można udzielać informacji o stanie zdrowia pacjentowi przez telefon? Jakie warunki musisz spełnić, aby było to możliwe? Jak zweryfikować tożsamość pacjenta? Co mówi na ten temat kodeks branżowy w ochronie zdrowia? Dowiedz się, co radzi nasz ekspert, Agnieszka Sztuwe, radca prawny z Kancelarii Naworska Marszałek sp.k. w Toruniu (nagranie dokonane przed 30 września 2018 r.).
Niedawno szerokim echem w mediach odbiła się sytuacja, kiedy to rodzice nie uzyskali od podmiotu medycznego informacji o tym, czy ich dziecko, prawdopodobnie ofiara wypadku komunikacyjnego, znajduje się w szpitalu. Odmówiono udzielenia takiej informacji ze względu na „obowiązywanie RODO”. Czy na pewno przepisy RODO zabraniają przekazywania takich danych?
Zakłady ubezpieczeń uzyskują informacje o stanie zdrowia ubezpieczonego bezpośrednio od placówek medycznych. Jednak o dane podmiotów, które udzieliły świadczenia podczas wypadku, mogą zwracać się do NFZ. Zobacz, co jeszcze zmieniły nowe przepisy.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!