Bez względu na to, jakie masz doświadczenia zawodowe i ile lat przepracowałeś w danej placówce i poza nią, zdarza się, że o swojej pracy myślisz w kategoriach znużenia, obciążenia obowiązkami, tego, co musisz, a nie chcesz. Co możesz zrobić, aby podchodzić do pracy z poczuciem misji i zarażać entuzjazmem innych?
Rozwinięta inteligencja emocjonalna jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu. Wywieranie presji na ludzi, wymuszanie zachowań i krzyk czy krytyka nie sprawdzają się. Jak zdobywać zaufanie i pożądaną pozycję w oczach pracowników?
Legnicka placówka zarówno działania zarządcze, jak i inwestycyjne, realizuje z myślą o zapewnieniu pacjentom jak najlepszych standardów leczenia i optymalnych warunków pobytu w placówce. Sprawdź, jak się wyróżnia i aktywnie uczestniczy w procesie leczenia pacjentów - rozmowa z TOMASZEM KOZIEŁEM, rzecznikiem prasowym Wojewódzki Szpital Specjalistyczny w Legnicy.
Kiedy pacjent zgłasza się do kliniki, uruchamia się procedura i zestaw działań mających na celu usunięcie choroby. To tylko wierzchołek góry lodowej. Prawdziwym sukcesem jest zdiagnozowanie przyczyny problemu i rozwiązanie go w zarodku. Nie inaczej jest, gdy choroba toczy się w samym środku placówki medycznej. Poznaj korzyści z zarządzania przez motywację, co usprawni budowanie zespołu.
Osobom, które nie mają menedżerskiego wykształcenia i w drodze awansu (lub samozwańczo we własnej firmie) zostały kierownikami może się wydawać, że rola szefa bardziej polega na nadzorowaniu i pomocy w organizowaniu prac, „patrzeniu na ręce” niż na edukowaniu, rozwijaniu, motywowaniu ludzi. Sprawdź, co jest ważne w tym obszarze.
Menedżerowie, którzy zdobywali wiedzę kilkanaście lat temu, pamiętają podstawy zarządzania i treningu kierowniczego, gdzie najważniejszymi kompetencjami menedżerskimi było zarządzanie personelem (w tym grupą, na różnych etapach jej rozwoju), nadzorowanie, motywowanie, organizowanie, zarządzanie budżetem. Z najnowszego dodatku „Akademia Menedżera” dowiesz się, co jest ważne obecnie.
Placówki medyczne coraz częściej mają problemy z pozyskiwaniem specjalistycznego personelu. W realiach rynku pracownika powinny więc wzmacniać działania z zakresu employer brandingu i marketingu rekrutacji. Z najnowszego dodatku „Akademia Menedżera” dowiesz się, co można zrobić, aby pozyskać i zatrzymać najlepszych fachowców.
Brak strategii i planu wdrożenia lub traktowanie jej jako opracowania do szuflady, funkcjonowanie na zasadzie „siły rozpędu”, brak przypisania ról poszczególnym osobom, które mają konsekwentnie wdrażać określony sposób postępowania - to spory problem w wielu placówkach. Z najnowszego dodatku „Akademia Menedżera” dowiesz się, jak sobie z nim poradzić.
Coraz częściej placówki kierują się troską o pacjenta i wolą zrezygnować z jednorazowego zysku, upewniając się, że dana usługa jest potrzebna konkretnej osobie. Z najnowszego dodatku „Akademia Menedżera” dowiesz się, dlaczego warto wdrożyć tę metodę w placówkach medycznych.
W systemie ochrony zdrowia potrzeba kompetentnej kadry zarządzającej. Niezbędne są wysokie kwalifikacje i doświadczenie. Wtedy można wdrażać innowacyjne pomysły. Oto, jak placówki mogą włączyć się w inicjatywę zespołu Młodzi Menedżerowie Medycyny - rozmowa z Ligią Kornowską, pomysłodawczynią i współzałożycielką Zespołu Młodych Menedżerów Medycyny.
Codziennie w pracy doświadczamy sytuacji, w których inne osoby zwracają się do nas z różnymi prośbami o wykonanie określonych zadań lub podjęcie czynności. Czasem jest to oczekiwanie drobnej pomocy, a niekiedy żądanie poparte nadrzędnością służbową. Jak nie dopuścić do sytuacji, w której umysł mówi - tak, a ciało – nie? O tym w najnowszym dodatku „Akademia Menedżera”.
Organizacje turkusowe zachęcają do tego, abyśmy korzystali z wszelkich swoich zasobów osobowości, wykorzystując je w swojej pracy. Z kolei system zarządzania oparty jest na relacjach między pracownikami bez potrzeby hierarchii czy konsensusu. Czy sprawdzi się w ochronie zdrowia? O tym w najnowszym dodatku „Akademia Menedżera”.
Kompetencje i zaangażowanie pracowników czy odpowiednia organizacja pracy i motywacja ze strony menedżera – co decyduje o sukcesach firm medycznych? Teorie zarządzania wskazują na różne czynniki, a uznane korporacje podsuwają nowe metody. Jak zastosować tę wiedzę w praktyce? O tym w najnowszym dodatku „Akademia Menedżera”.
Koncepcje i idee zarządzania – choćby najbardziej porywające czy inspirujące – pozostałyby jedynie w sferze teorii, gdyby nie szły za nimi praktyczne narzędzia służące do biznesowej implementacji. O tym w najnowszym dodatku „Akademia Menedżera”.
W dziedzinie zarządzania nie ma cudownych recept na sukces. Niezbędne są ciężka praca, zdrowy rozsądek oraz trafny dobór najskuteczniejszych metod do zrealizowania tego, co zamierzamy. Warto korzystać z dostępnych rozwiązań, które mogą oszczędzić wielu kosztów i sporo zachodu. O tym w najnowszym dodatku "Akademia Menedżera".
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!