W czasie rejestracji telefonicznej pobieramy od pacjenta m.in. imię, nazwisko, PESEL, czy datę urodzenia. Wynika to z przepisów i jest konieczne w świetle obowiązków względem NFZ. Dochodzi zatem do przetwarzania danych osobowych pacjenta. Jak w związku z tym wypełnić obowiązek informacyjny wobec pacjenta, o którym mówi RODO?
Czy można udzielać informacji o stanie zdrowia pacjentowi przez telefon? Jakie warunki musisz spełnić, aby było to możliwe? Jak zweryfikować tożsamość pacjenta? Co mówi na ten temat kodeks branżowy w ochronie zdrowia? Dowiedz się, co radzi nasz ekspert, Agnieszka Sztuwe, radca prawny z Kancelarii Naworska Marszałek sp.k. w Toruniu (nagranie dokonane przed 30 września 2018 r.).
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!