Żądanie podmiotu danych – kiedy placówka medyczna może odmówić

Administratorzy danych muszą rzetelnie skonstruować swoje procesy przetwarzania danych, tak aby móc sprawnie realizować prawa osób, w tym odpowiadać na ich żądania. Czy jednak muszą tak postąpić w każdym przypadku?
- Każdy podmiot działający jako administrator danych w rozumieniu przepisów RODO powinien czynić zadość realizacji uprawnień osób, których dane dotyczą. Jednym z kluczowych obowiązków jest odpowiadanie na zapytania i spełnianie żądań osób, których dane są przetwarzane.
- Realizowanie praw osób, których dane dotyczą, powinno być wolne od opłat – wyjątkiem jest sytuacja, gdzie żądania te są nadmierne i nieuzasadnione.
- Ostatecznie jednak to administrator musi udowodnić, że osoba, której dane dotyczą, zbyt uciążliwie składa żądania związane z realizacją jej praw przyznanych przez RODO.
- Czytaj również: Kiedy konieczne jest nadanie lekarzom upoważnienia do przetwarzania danych osobowych»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.