Metody i techniki w służbie organizacji uczących się

Dodano: 24 września 2015
Metody i techniki w służbie organizacji uczących się

Koncepcje i idee zarządzania – choćby najbardziej porywające czy inspirujące – pozostałyby jedynie w sferze teorii, gdyby nie szły za nimi praktyczne narzędzia służące do biznesowej implementacji.

Wszelkie analizy czy prognozy gospodarcze dotyczące perspektyw funkcjonowania i rynkowego rozwoju przedsiębiorstw, z dowolnej branży, łączy obecnie jeden wspólny mianownik: permanentna zmiana. Gdy do tego dodać konieczność działania wśród społeczeństw opartych na wiedzy czy dramatycznie skracające się cykle życia produktów, otrzymujemy bardzo niesprzyjające warunki biznesowe. Po zestawieniu ich ze statystykami dotyczącymi liczby upadłości bądź likwidacji firm, choćby w minionym roku, można dojść do wniosku, że obecnie każda firma, która chce przetrwać, musi nieustannie się uczyć i ewoluować. Słowem, postawić na samodoskonalenie się i innowacje, dostosowując strategię i ofertę do zmieniających się rynkowych oczekiwań i realiów. Niby oczywiste, ale jak to zrobić?

Pozostało jeszcze 96% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
zarządzanie