Procesy logistyczne w szpitalach – na co warto zwrócić uwagę

Szczególną rolę z punktu widzenia hospitalizacji pacjenta i jego efektywnej obsługi odgrywa proces przepływu produktów leczniczych: od momentu ich zamówienia u dostawcy, przez ich dostawę do apteki szpitalnej, kompletację wybranych produktów leczniczych zgodnie z zapotrzebowaniem oddziałowym, aż po podanie produktu leczniczego indywidualnemu pacjentowi. Jak sprawdzać skuteczność i efektywność tych procesów?
- Procesy logistyczne realizowane przez szpital powinny wspierać proces leczenia pacjenta.
- Monitorowanie procesów logistycznych ma za zadanie weryfikację ich skuteczności i efektywności. Powinno więc być w sposób bezpośredni wyrażone i odzwierciedlone za pomocą przyjętych dla tego celu wskaźników i mierników.
- Parametrami, które są najczęściej branymi pod uwagę, są: koszt, czas oraz jakość obsługi. Istnieje również wiele mierników i wskaźników, które odnoszą się do oceny i pomiaru efektywności działania szpitala.
- Czytaj więcej na temat obowiązków i odpowiedzialności menedżera placówki medycznej w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.