Wypadek przy pracy – jak go wyjaśniać
Dokładność
zbierania dowodów i ustalania faktów ma kluczowy wpływ na ostateczną kwalifikację zdarzenia, przykładowo nieuznania wypadku za wypadek przy pracy. Sprawdź, jak analizować takie zdarzenie.
Zgłoszenie wypadku przez pracownika placówki medycznej zobowiązuje pracodawcę do podjęcia działań zmierzających zarówno do ustalenia okoliczności i przyczyn zdarzenia, jak i wykonania jego właściwej prawnej kwalifikacji. Kluczową fazą postępowania powypadkowego jest postępowanie wyjaśniające, podczas którego gromadzony jest materiał dowodowy. Jest on niezbędny do podjęcia ostatecznej decyzji, czy zdarzenie powinno być uznane za wypadek przy pracy, czy może nie ma ku temu podstaw.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.