Wykorzystanie wizerunku lekarza w reklamie grozi odpowiedzialnością zawodową

Dodano: 22 marca 2016
Wykorzystanie wizerunku lekarza w reklamie grozi odpowiedzialnością zawodową

Lekarze nie mogą brać udziału w reklamach – dotyczy to nie tylko produktów leczniczych, czego zabrania Prawo farmaceutyczne, ale także wszelkich innych produktów, włącznie z wyrobami medycznymi czy suplementami diety.

Lekarze nie powinni wyrażać zgody na używanie swojego nazwiska i wizerunku do celów komercyjnych (art. 63 Kodeksu etyki lekarskiej). Ci, którzy naruszają ten przepis, muszą się liczyć z odpowiedzialnością zawodową. W takich przypadkach postępowania są wszczynane przez rzeczników odpowiedzialności zawodowej, którzy następnie kierują wnioski o ukaranie do sądów lekarskich. Sprawy, które już zostały przeprowadzone, zakończyły się orzeczeniem winy, a najczęściej orzeczoną karą były kary upomnienia i kary pieniężne.

Pozostało jeszcze 87 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Skorzystaj z bezpłatnego 24h dostępu do zasobów SerwisuZOZ.pl


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
lekarzwizerunek