Relacja lekarz – pacjent nazywana jest komunikacją kliniczną. Rozmowa z osobą chorą, z dolegliwościami fizycznymi, często w nie najlepszym stanie psychicznym czy też obawiającą się o swoje zdrowie to kontekst, który wpływa na przebieg wywiadu. Co zrobić, aby pacjent nie ukrywał informacji?
Sąd Najwyższy zajmował się zagadnieniem dotyczącym informacji lekarskiej (wyrok z 10 stycznia 2019 r. - sygn. akt II CSK 293/18). W sprawie tej chodziło o to, że pacjentka domagała się zadośćuczynienia za niepotrzebnie wykonaną operację usunięciu przydatków prawych z kikutem szyjki macicy oraz za nieprawidłowo udzieloną informację medyczną związaną z zabiegiem. Przyjęta w tym wyroku przez SN wykładania przepisów jest niezwykle ważna dla praktyki lekarskiej. Dowiedz się więcej.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!