Kluczowe we współczesnym zarządzaniu kadrami jest partnerskie podejście do pracownika, pozbawione poczucia wyższości zwierzchnika, jego nieomylności czy braku samokrytycyzmu. Takie zachowanie jest szczególnie istotne w zakładach opieki zdrowotnej, w których profil świadczeń, jaki placówka będzie mogła realizować, zależy od zatrudnienia profesjonalisty medycznego.
W czasie walki z pandemią COVID-19 personelowi medycznemu należy zapewnić optymalne warunki pracy. Chory personel medyczny jest izolowany, a tym samym powoduje to braki kadrowe i niewydolność systemu.
Procedura określa, jakie warunki należy zapewnić pracownikom medycznym, a należą do nich przede wszystkim odpowiednio zbilansowana dieta, warunki mieszkalne, które zapewnią odpowiednią ilość odpoczynku oraz snu, a także - w przypadku problemów psychologicznych - odpowiednie wsparcie. Tylko zdrowy zarówno fizycznie, jak i psychicznie personel medyczny, jest w stanie walczyć skutecznie z pandemią COVID-19.
Przed pracą w obszarze izolowanym personel musi koniecznie przejść szkolenia z zakładania i zdejmowania środków ochrony indywidualnej. Dodatkowo każda osoba z personelu powinna przejść badania stwierdzające brak przeciwwskazań do pracy w tym obszarze.
Procedura określa zasady dopuszczenia personelu do pracy w obszarze izolowanym, organizacji pracy zespołów, dezynfekcji oraz czynności przed opuszczeniem obszaru izolowanego.
Systemy informatyczne w działach personalnych usprawniły pracę i zwolniły potencjał ludzki do bardziej wymagających zadań. Poznaj zalety ich zastosowania w placówkach medycznych.
Wiele placówek medycznych, chcąc wyróżnić się na rynku i przyciągnąć pacjentów, inwestuje w nowoczesny sprzęt, poszerza ofertę świadczeń lub efektywnie stara się współpracować z samorządami i partnerami zewnętrznymi. Jedną z nich jest Szpital Śląski w Cieszynie. Poznaj receptę na sukces tej placówki. Rozmowa z CZESŁAWEM PŁYGAWKO, dyrektorem Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej Szpital Śląski w Cieszynie
Braki kadrowe w podmiotach leczniczych wymuszają poszukiwanie personelu pielęgniarskiego poza granicami Polski. Czynniki ekonomiczne, a zwłaszcza możliwe do zaoferowania warunki finansowe, wpływają na fakt, że kierunkiem poszukiwań są najczęściej kraje nienależące do Unii Europejskiej. Sprawdź, jak skutecznie możesz korzystać z takiej możliwości?
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!