W czasie walki z pandemią COVID-19 personelowi medycznemu należy zapewnić optymalne warunki pracy. Chory personel medyczny jest izolowany, a tym samym powoduje to braki kadrowe i niewydolność systemu.
Procedura określa, jakie warunki należy zapewnić pracownikom medycznym, a należą do nich przede wszystkim odpowiednio zbilansowana dieta, warunki mieszkalne, które zapewnią odpowiednią ilość odpoczynku oraz snu, a także - w przypadku problemów psychologicznych - odpowiednie wsparcie. Tylko zdrowy zarówno fizycznie, jak i psychicznie personel medyczny, jest w stanie walczyć skutecznie z pandemią COVID-19.
Przed pracą w obszarze izolowanym personel musi koniecznie przejść szkolenia z zakładania i zdejmowania środków ochrony indywidualnej. Dodatkowo każda osoba z personelu powinna przejść badania stwierdzające brak przeciwwskazań do pracy w tym obszarze.
Procedura określa zasady dopuszczenia personelu do pracy w obszarze izolowanym, organizacji pracy zespołów, dezynfekcji oraz czynności przed opuszczeniem obszaru izolowanego.
Systemy informatyczne w działach personalnych usprawniły pracę i zwolniły potencjał ludzki do bardziej wymagających zadań. Poznaj zalety ich zastosowania w placówkach medycznych.
Czasy, kiedy ręcznie wklepywało się do excela listy płac, wyliczało procent wynagrodzenia za średnią urlopową, czy premię, dawno odeszły do lamusa. Na rynku zaczęły się pojawiać aplikacje, które wydatnie wspierały pracę działów personalnych. Były coraz doskonalsze, coraz bardziej automatyzowały czynności. Dziś to już rozbudowane systemy klasy ERP, które wspomagają nie tylko rozliczanie płac. Automatyzują też wiele czynności administracyjnych, na przykład procedury przyjmowania nowych ludzi do pracy, wystawianie zaświadczeń o zarobkach, rozliczanie czasu pracy.
Wiele placówek medycznych, chcąc wyróżnić się na rynku i przyciągnąć pacjentów, inwestuje w nowoczesny sprzęt, poszerza ofertę świadczeń lub efektywnie stara się współpracować z samorządami i partnerami zewnętrznymi. Jedną z nich jest Szpital Śląski w Cieszynie. Poznaj receptę na sukces tej placówki. Rozmowa z CZESŁAWEM PŁYGAWKO, dyrektorem Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej Szpital Śląski w Cieszynie
Szpital Śląski przykłada dużą wagę do inwestycji, pozyskiwania funduszy zewnętrznych i dbania o relacje z otoczeniem zewnętrznym. Dba także o swoją historię i wieloletnią, ponad stuletnią tradycję. Dlaczego tak ważne jest w działalności placówki odwołanie do historii - pięknej i już od początku wyróżniającej się na tle innych?
Szpital Śląski w Cieszynie od zawsze kojarzony był z tym, co w działalności każdej placówki ochrony zdrowia powinno być priorytetem - szacunkiem i troską o człowieka. Nasza bogata historia, którą pielęgnujemy - to także nasz wyróżnik. Staramy się pokazać, że można z powodzeniem łączyć tradycję i nowoczesność. Nowoczesność rozumianą jako dbałość o najlepszy personel, wyposażenie, podążanie z duchem czasu i gwarantowanie pacjentom świadczeń najwyższej jakości. Potwierdzeniem tego faktu są nasze najnowsze inwestycje, m.in. doposażenie i modernizacja SOR, czy utworzenie i uruchomienie Centrum Zdrowia Psychicznego.
Braki kadrowe w podmiotach leczniczych wymuszają poszukiwanie personelu pielęgniarskiego poza granicami Polski. Czynniki ekonomiczne, a zwłaszcza możliwe do zaoferowania warunki finansowe, wpływają na fakt, że kierunkiem poszukiwań są najczęściej kraje nienależące do Unii Europejskiej. Sprawdź, jak skutecznie możesz korzystać z takiej możliwości?
Naczelna Izba Lekarska Pielęgniarek i Położnych podała, że w Polsce pracuje już 90 pielęgniarek z Ukrainy. Niemniej jednak ich zatrudnianie wiąże się z problemami organizacyjnymi. Jeżeli chcesz w krótkim czasie uzupełnić brakujący personel, nie wystarczy zamieszczenie stosownego ogłoszenia w budynku szpitala lub na jego stronie internetowej.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.