Czy turystyka medyczna to szansa dla przychodni

/appFiles/site_102/images/autor/JlUzghaRkbsVq7u.jpeg

Autor: Marzena Pytlarz-Pietraszko

Dodano: 13 lutego 2019
Czy turystyka medyczna to szansa dla przychodni

Sektor polskiej turystyki medycznej jest wart obecnie kilkaset milionów złotych. Pacjenci z zagranicy coraz chętniej przyjeżdżają do Polski, nawet na poważniejsze zabiegi. Czy można zarobić na turystyce w branży medycznej? Odpowiedź jest twierdząca.

Na leczeniu zagranicznych pacjentów mogą zarabiać zarówno prywatne, jak i publiczne placówki.W dobie rosnącej konkurencji w branży medycznej i powstawaniu coraz większej liczby prywatnych przychodni lekarskich turystyka medyczna jest szansą na zwiększenie liczby pacjentów, a co za tym idzie, wzrostu dochodów. Także kadra zarządzająca publicznymi placówkami medycznymi zaczyna dostrzegać ten potencjał. Niekiedy otwarcie się na cudzoziemców to szansa na przetrwanie dla podmiotów leczniczych, które nie weszły do utworzonej sieci szpitali. Mają one szanse przyciągnąć cudzoziemców na leczenie pod warunkiem, że położą nacisk na znajomość języka obcego wśród personelu i skutecznie zareklamują swoje usługi w innych krajach. Placówki medyczne, które już zdecydowały się na kampanię marketingową promującą swoje usługi dedykowane obcokrajowcom odnotowują wzrost pacjentów, a co się z tym ściśle wiąże – polepszenie sytuacji finansowej podmiotu leczniczego.

Czytaj więcej na temat zarządzania finansami w ochronie zdrowia i podatków w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
turystyka medyczna