Jak właściwie określać zdarzenia niepożądane

Kierownictwo podmiotów leczniczych popełnia wiele błędów w przypadku, gdy w podmiocie leczniczym dojdzie do zgonu pacjenta lub pomyłki medycznej. Błędy często dotyczą terminologii. Jak właściwe określać zdarzenia niepożądane, aby skutecznie obronić placówkę w sprawie sądowej?
Liczba skarg do RPP od kilku lat ustabilizowała się na poziomie około 65 tysięcy rocznie i najczęściej dotyczyła naruszeń prawa do świadczeń zdrowotnych, dokumentacji medycznej oraz do informacji (sprawozdania RPP z lat 2012-2014 https://www.bpp.gov.pl/sprawozdania-roczne/). Należy jednak podkreślić, że zdecydowana większość sygnałów (78-82%) dotyczy naruszenia prawa do świadczeń zdrowotnych.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem za pośrednictwem redakcji
- Bazę 3000 porad ekspertów, gotowych wzorów dokumentów i procedur
Jeśli masz już konto
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Słowa kluczowe:
błędy medycznePodobne artykuły
Zobacz również
Konferencje i szkolenia
