Jak właściwie określać zdarzenia niepożądane

/appFiles/site_102/images/autor/YaPpoSAKhqzB0Vs.jpeg

Autor: Radosław Tymiński

Dodano: 14 lipca 2016
Jak właściwie określać zdarzenia niepożądane

Kierownictwo podmiotów leczniczych popełnia wiele błędów w przypadku, gdy w podmiocie leczniczym dojdzie do zgonu pacjenta lub pomyłki medycznej. Błędy często dotyczą terminologii. Jak właściwe określać zdarzenia niepożądane, aby skutecznie obronić placówkę w sprawie sądowej?

Liczba skarg do RPP od kilku lat ustabilizowała się na poziomie około 65 tysięcy rocznie i najczęściej dotyczyła naruszeń prawa do świadczeń zdrowotnych, dokumentacji medycznej oraz do informacji (sprawozdania RPP z lat 2012-2014 https://www.bpp.gov.pl/sprawozdania-roczne/). Należy jednak podkreślić, że zdecydowana większość sygnałów (78-82%) dotyczy naruszenia prawa do świadczeń zdrowotnych.

Pozostało jeszcze 88 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Skorzystaj z bezpłatnego 24h dostępu do zasobów SerwisuZOZ.pl


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
błędy medyczne