ISO 9001:2008 – niedoskonała, ale popularna

/appFiles/site_102/images/autor/Sqwf5HFi2YTO8zL.jpeg

Autor: Arkadiusz Trela

Dodano: 14 stycznia 2014
ISO 9001:2008 – niedoskonała, ale popularna

Obecnie, poza ministerialną akredytacją i mało jeszcze znaną EN 15224:2012, norma ISO 9001:2008 - System zarządzania jakością stanowi główny i najlepiej premiowany przez NFZ standard jakości z serii norm ISO.

Certyfikowanie systemów zarządzania wg ISO jest procesem potwierdzenia przez niezależną jednostkę certyfikacyjną (audyt trzeciej strony), że wdrożony system zarządzania jest zgodny z:

  • wymaganiami normy wg ISO; wewnętrznymi wymaganiami określonymi przez placówkę; innymi wymaganiami – np. wymaganiami pacjenta.
  • Certyfikowanie systemów zarządzania ISO nie jest procesem obligatoryjnym.
  • W placówce mogą istnieć systemy:
  • wdrożone w części i niecertyfikowane,
  • wdrożone w całości i niecertyfikowane,
  • wdrożone w całości i certyfikowane (wyłączyć można pkt 7 normy ISO 9001, jeśli nie jest realizowany ze względu na specyfikę organizacji).

Czytaj więcej na temat akredytacji i norm ISO w SerwisZOZ.pl»

Pozostało jeszcze 93% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
jakośćochrona zdrowia