Jak skutecznie prowadzić mediacje

Prowadząc działalność leczniczą, niejednokrotnie negocjujemy i podejmujemy mediacje nie tylko z NFZ, ale z różnymi podmiotami współpracującymi. Nie zawsze relacje są partnerskie, np. w kontaktach z instytucjami publicznymi czy ubezpieczycielami, narzucającymi własne warunki i wymuszającymi rozwiązania korzystne tylko dla siebie. Jak osiągnąć kompromis?
Niestety reguła jest taka, że im silniejszą pozycję rynkową ma dany podmiot, tym silniejszą stroną staje się podczas negocjacji. Ma także przewagę w zakresie wiedzy (informacji), wykorzystując zasadę „kto ma wiedzę, ten ma władzę”. Ale na to, na ile silną pozycję mamy sami w negocjacjach, wpływa nie tylko pozycja naszej placówki, ale jej wizerunek, jak jest postrzegana przez drugą stronę. Pojedyncze gabinety lekarskie, aby wzmocnić swoją pozycję negocjacyjną, zawierają porozumienia, tworząc jedną zintegrowaną stronę (niczym partie polityczne konsolidujące się między wyborami). Jest to trudne, nawet w kwestii wypracowania jednego głosu i konkretnego celu dla wszystkich. Tego typu inicjatywy podejmuje się również, aby uniknąć protestów.
Czytaj więcej o marketingu w placówce medycznej w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.