Błędy pracowników – za co odpowiada placówka

W każdej sferze życia zdarza się, że pracownicy popełniają mniej lub bardziej poważne błędy, które pociągają za sobą konieczność ich rekompensaty. Dotyczy to także sektora świadczeń zdrowotnych. Zobacz, jak w takiej sytuacji kształtuje się odpowiedzialność cywilnoprawna placówek medycznych.
W ostatnich latach liczba postępowań sądowych o odszkodowanie za błąd medyczny istotnie wzrosła. Wynika to przede wszystkim z coraz większej świadomości prawnej społeczeństwa, którego członkowie zamiast biernej postawy akceptacji decydują się dochodzić swoich praw przed organami państwowymi, a także szerszego dostępu do profesjonalnej pomocy prawnej. Z tego względu problematyka odpowiedzialności odszkodowawczej placówki medycznej za błędy popełnione przez jej pracowników staje się coraz bardziej aktualna.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.