Błędy pracowników – za co odpowiada placówka

/appFiles/site_102/images/autor/wPzqnWoYs3hdEvI.jpeg

Autor: Ewelina Grycan-Ferenz

Dodano: 13 grudnia 2019
Błędy pracowników – za co odpowiada placówka

W każdej sferze życia zdarza się, że pracownicy popełniają mniej lub bardziej poważne błędy, które pociągają za sobą konieczność ich rekompensaty. Dotyczy to także sektora świadczeń zdrowotnych. Zobacz, jak w takiej sytuacji kształtuje się odpowiedzialność cywilnoprawna placówek medycznych.

W ostatnich latach liczba postępowań sądowych o odszkodowanie za błąd medyczny istotnie wzrosła. Wynika to przede wszystkim z coraz większej świadomości prawnej społeczeństwa, którego członkowie zamiast biernej postawy akceptacji decydują się dochodzić swoich praw przed organami państwowymi, a także szerszego dostępu do profesjonalnej pomocy prawnej. Z tego względu problematyka odpowiedzialności odszkodowawczej placówki medycznej za błędy popełnione przez jej pracowników staje się coraz bardziej aktualna.

Pozostało jeszcze 92 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie masz jeszcze konta?

Zamów pełny dostęp do portalu


SPRAWDŹ OFERTĘ

Chcesz przetestować nasze usługi?

Skorzystaj z bezpłatnego 24h dostępu do zasobów SerwisuZOZ.pl


Aktywuj 24-godzinny okres testowy

Logowanie

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
błędy pracownika