Rejestracja pacjenta przez telefon a RODO

W czasie rejestracji telefonicznej pobieramy od pacjenta m.in. imię, nazwisko, PESEL, czy datę urodzenia. Wynika to z przepisów i jest konieczne w świetle obowiązków względem NFZ. Dochodzi zatem do przetwarzania danych osobowych pacjenta. Jak w związku z tym wypełnić obowiązek informacyjny wobec pacjenta, o którym mówi RODO?
Telefoniczne zapisy do lekarza są bardzo popularną praktyką wśród pacjentów. Jest to o wiele szybsza forma, niż przyjazd do placówki, często w niedogodnych godzinach i czekanie w kolejce do rejestracji. Samo rejestrowanie nie jest trudnym procesem. Jest jednak niezwykle ważne z punktu widzenia ochrony danych osobowych. Pacjenci Podają przecież np. numer PESEL. A to z kolei zobowiązuje placówkę medyczną, zgodnie z RODO, do wypełnienia obowiązku informacyjnego.
Czytaj więcej na temat postępowania w rejestracji medycznej w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.