Rejestracja pacjenta przez telefon a RODO

W czasie rejestracji telefonicznej pobieramy od pacjenta m.in. imię, nazwisko, PESEL, czy datę urodzenia. Wynika to z przepisów i jest konieczne w świetle obowiązków względem NFZ. Dochodzi zatem do przetwarzania danych osobowych pacjenta. Jak w związku z tym wypełnić obowiązek informacyjny wobec pacjenta, o którym mówi RODO?
Telefoniczne zapisy do lekarza są bardzo popularną praktyką wśród pacjentów. Jest to o wiele szybsza forma, niż przyjazd do placówki, często w niedogodnych godzinach i czekanie w kolejce do rejestracji. Samo rejestrowanie nie jest trudnym procesem. Jest jednak niezwykle ważne z punktu widzenia ochrony danych osobowych. Pacjenci Podają przecież np. numer PESEL. A to z kolei zobowiązuje placówkę medyczną, zgodnie z RODO, do wypełnienia obowiązku informacyjnego.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem za pośrednictwem redakcji
- Bazę 3000 porad ekspertów, gotowych wzorów dokumentów i procedur
Jeśli masz już konto
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Podobne artykuły
Zobacz również
Konferencje i szkolenia
