Jeśli w trakcie tzw. czynności sprawdzających kontroler NFZ stwierdzi, że nie przekazałeś listy oczekujących, fundusz będzie miał możliwość potrącenia nienależnych środków finansowych, które otrzymałeś. Sprawdź, co się zmienia w zakresie ogólnych warunków umów.
W czwartym kwartale 2018 roku ma się rozpocząć pilotaż e-skierowania w ramach Platformy P1. Dlatego konieczna jest modyfikacja części przepisów dotyczących zasad udzielania świadczeń opieki zdrowotnej w obszarze skierowań i list oczekujących. Oto, co ma się zmienić.
Placówki medyczne dążą do zmniejszenia skutków braku dyscypliny wśród pacjentów, np. przed konsultacją wysyłają SMS-y z przypomnieniem. Jakie jeszcze działania można podjąć, aby nie zaburzyć harmonogramu pracy poradni, w sytuacji gdy chorzy coraz częściej nie zgłaszają się na wyznaczone wizyty?
Pacjent nie lubi, a często nie może, czekać. Podobnie jak lekarz, w przypadku, gdy pacjent się spóźnia lub nie przychodzi na wizytę. Dlatego warto zadbać o szybki dostęp do lekarzy na każdym etapie obsługi - od momentu rejestracji do wizyty w przychodni. Wtedy rosną wskaźniki dostępności, ale również satysfakcji pacjentów.
Sytuacja, w której pacjent – dzięki stronie internetowej – ma możliwość poznania lekarzy, a w poczekalni lub przez Internet na bieżąco śledzi kolejność przyjęć prezentowaną na monitorze, nadal pozostaje rzadkością. Przykład opolskiej „ZWM-Malinka” przekonuje, że najlepsze inwestycje niekoniecznie są najdroższe, a poziom obsługi pacjenta uzależniony jest od bieżących badań jego preferencji.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!