Kiedy pacjent zgłasza się do kliniki, uruchamia się procedura i zestaw działań mających na celu usunięcie choroby. To tylko wierzchołek góry lodowej. Prawdziwym sukcesem jest zdiagnozowanie przyczyny problemu i rozwiązanie go w zarodku. Nie inaczej jest, gdy choroba toczy się w samym środku placówki medycznej. Poznaj korzyści z zarządzania przez motywację, co usprawni budowanie zespołu.
Coraz częściej w serwisach z ogłoszeniami o pracę do kierowania placówką medyczną poszukiwani są sprawni menedżerowie z szerokim doświadczeniem biznesowym, a nie przede wszystkim osoby z doświadczeniem w branży i wywodzące się ze środowiska medycznego, jak to często bywało jeszcze kilka lat temu. Sprawdź, jakie kompetencje powinien mieć zarządzający.
Placówka medyczna to specyficzne środowisko pracy, z którym wiążą się liczne zagrożenia dla personelu. Szczególny charakter mają zagrożenia psychospołeczne, które prowadzą do stresu i oddziałują na kondycję zdrowotną pracowników placówek. Jak możesz je minimalizować u swoich pracowników? Poznaj skuteczne wskazówki.
Menedżerowie, którzy zdobywali wiedzę kilkanaście lat temu, pamiętają podstawy zarządzania i treningu kierowniczego, gdzie najważniejszymi kompetencjami menedżerskimi było zarządzanie personelem (w tym grupą, na różnych etapach jej rozwoju), nadzorowanie, motywowanie, organizowanie, zarządzanie budżetem. Co jest ważne obecnie?
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!