Specjalista ds. COVID-19 – nowe stanowisko w placówce medycznej

/appFiles/site_102/images/autor/s0DQ6hCJ3acUnRe.jpeg

Autor: Magdalena Pokrzycka-Walczak

Dodano: 20 października 2020
Specjalista ds. COVID-19 – nowe stanowisko w placówce medycznej

W Polsce lawinowo rośnie wzrost zakażeń koronawirusem - dziś już ponad 9 tys. Placówki medyczne nie tylko zmagają się z obecną sytuacją, lecz także starają się minimalizować zagrożenia wśród pracowników. Istotnym wsparciem na czas drugiej fali epidemii jest stworzenie stanowiska związanego z obowiązkami dotyczącymi epidemii, w tym również zapewnienie pracownikom optymalnego psychofizycznego komfortu pracy. Jak to zrobić?

Pojawienie się informacji o pracowniku zakażonym niemal zawsze rodzi stres zarówno dla kierownictwa, jak i osób, które pracują w firmie, niezależnie od stanowiska. Opanowanie strachu i dostarczanie aktualnych, uspokajających informacji to zadanie kierownictwa lub specjalisty ds. COVID-19, który zajmie się stworzeniem i realizacją polityki informacyjnej, w tym zapobieganiu ewentualnemu wybuchowi paniki wśród pracowników. Dotychczasowe doświadczenia, zaobserwowane w jednej z dużych firm w Polsce Wschodniej, pokazują, że w zakresie informowania o zagrożeniu i eliminacji strachu wśród pracowników jest jeszcze wiele do zrobienia

Pozostało jeszcze 77% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.