Jak właściwie uszanować prawa pacjentów

Jeden z rejestratorów medycznych zachowywał się wulgarnie wobec pacjentów, obrażał ich, wypraszał z przychodni, gdy nie wykonywali jego poleceń. Odmówił także rejestracji do lekarza pacjentowi. Rzecznik Praw Pacjenta uznał te działania jako naruszające zbiorowe prawa pacjentów. O czym musisz wiedzieć, gdy w Twojej placówce dojdzie do takiej sytuacji?
Tematyka naruszenia zbiorowych praw pacjentów była niejednokrotnie przedmiotem decyzji Rzecznika Praw Pacjenta i orzecznictwa sądowego. W jednej ze spraw, która miała miejsce w warszawskim podmiocie leczniczym, doszło do naruszenia praw pacjentów. Rejestrator medyczny, zarazem kierownik przychodni, zachowywał się niedopuszczalnie wobec pacjentów, zbierał ponadto od nich wywiad chorobowy. Rzecznik Praw Pacjenta uznał te działania jako naruszające zbiorowe prawa pacjentów i nakazał ich zaniechanie oraz zmieszczenie przeprosin pacjentów na głównej stronie lokalnego serwisu.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem za pośrednictwem redakcji
- Bazę 3000 porad ekspertów, gotowych wzorów dokumentów i procedur
Jeśli masz już konto
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Podobne artykuły
Zobacz również
Konferencje i szkolenia
