Jak właściwie uszanować prawa pacjentów
Jeden z rejestratorów medycznych zachowywał się wulgarnie wobec pacjentów, obrażał ich, wypraszał z przychodni, gdy nie wykonywali jego poleceń. Odmówił także rejestracji do lekarza pacjentowi. Rzecznik Praw Pacjenta uznał te działania jako naruszające zbiorowe prawa pacjentów. O czym musisz wiedzieć, gdy w Twojej placówce dojdzie do takiej sytuacji?
Tematyka naruszenia zbiorowych praw pacjentów była niejednokrotnie przedmiotem decyzji Rzecznika Praw Pacjenta i orzecznictwa sądowego. W jednej ze spraw, która miała miejsce w warszawskim podmiocie leczniczym, doszło do naruszenia praw pacjentów. Rejestrator medyczny, zarazem kierownik przychodni, zachowywał się niedopuszczalnie wobec pacjentów, zbierał ponadto od nich wywiad chorobowy. Rzecznik Praw Pacjenta uznał te działania jako naruszające zbiorowe prawa pacjentów i nakazał ich zaniechanie oraz zmieszczenie przeprosin pacjentów na głównej stronie lokalnego serwisu.
Czytaj więcej na temat zasad udzielania świadczeń zdrowotnych pacjentom w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.