Akta osobowe – jak uniknąć 30 tys. zł kary

Zatrudnianie pracowników w placówkach medycznych wiąże się z licznymi obowiązkami regulowanymi przez prawo pracy. Jednym z nich jest konieczność prowadzenia akt osobowych i dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy. Sprawdź, jak uniknąć grzywny za niewłaściwą realizację tych obowiązków.
Przepisy Kodeksu pracy, które mają zastosowanie również względem praw i obowiązków placówki medycznej oraz zatrudnionych w niej pracowników ogólnie wskazują na obowiązek prowadzenia dokumentacji oraz akt osobowych. Nie regulują szczegółowo, jak należy w tej kwestii postępować. Nie oznacza to, że placówka może dowolnie prowadzić dokumentację związaną z zatrudnieniem personelu.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.