Jak minimalizować konflikty podczas audytu

/appFiles/site_102/images/autor/Sqwf5HFi2YTO8zL.jpeg

Autor: Arkadiusz Trela

Dodano: 11 września 2017
Jak minimalizować konflikty podczas audytu

Audyty wewnętrzne są nieodłącznym elementem każdego systemu zarządzania ISO. Pozwalają obiektywnie zweryfikować jego funkcjonowanie oraz dostarczyć informacji o słabościach oraz obszarach do doskonalenia. Co jednak zrobić w sytuacjach problemowych?

Żeby audyty spełniały swoją rolę, niezbędne jest zapewnienie kompetentnych audytorów, czyli osób dysponujących odpowiednią wiedzą, umiejętnościami i cechami osobowymi. Problem jednak w tym, że wiele osób z racji innych obowiązków służbowych, zbytniego obciążenia bieżącą pracą, czy zwykłej niechęci, nie jest zainteresowanych pełnieniem tej funkcji. Można oczywiście wspierać się zewnętrznymi specjalistami z tego zakresu, jednak w większości przypadków placówki medyczne decydują się na wyznaczenie ich z grona własnych pracowników, często nie patrząc na to, czy dana osoba ma ku temu predyspozycje, czy też nie.

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
audyt