Jak minimalizować konflikty podczas audytu

Audyty wewnętrzne są nieodłącznym elementem każdego systemu zarządzania ISO. Pozwalają obiektywnie zweryfikować jego funkcjonowanie oraz dostarczyć informacji o słabościach oraz obszarach do doskonalenia. Co jednak zrobić w sytuacjach problemowych?
- Aby minimalizować konflikty podczas audytu, kluczowe jest zapewnienie otwartej i konstruktywnej komunikacji między audytorem a audytowanym, co pozwala na lepsze zrozumienie celu audytu i redukcję napięć.
- Należy również dbać o kompetencje audytorów poprzez regularne szkolenia, rozwijanie umiejętności interpersonalnych oraz umiejętność zarządzania trudnymi sytuacjami.
- Analizowanie sytuacji konfliktowych i wyciąganie z nich wniosków pozwala na opracowanie skutecznych strategii zapobiegania problemom w przyszłych audytach, co sprzyja budowaniu partnerskiej relacji między stronami.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.