Jak minimalizować konflikty podczas audytu

Audyty wewnętrzne są nieodłącznym elementem każdego systemu zarządzania ISO. Pozwalają obiektywnie zweryfikować jego funkcjonowanie oraz dostarczyć informacji o słabościach oraz obszarach do doskonalenia. Co jednak zrobić w sytuacjach problemowych?
Żeby audyty spełniały swoją rolę, niezbędne jest zapewnienie kompetentnych audytorów, czyli osób dysponujących odpowiednią wiedzą, umiejętnościami i cechami osobowymi. Problem jednak w tym, że wiele osób z racji innych obowiązków służbowych, zbytniego obciążenia bieżącą pracą, czy zwykłej niechęci, nie jest zainteresowanych pełnieniem tej funkcji. Można oczywiście wspierać się zewnętrznymi specjalistami z tego zakresu, jednak w większości przypadków placówki medyczne decydują się na wyznaczenie ich z grona własnych pracowników, często nie patrząc na to, czy dana osoba ma ku temu predyspozycje, czy też nie.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem za pośrednictwem redakcji
- Bazę 3000 porad ekspertów, gotowych wzorów dokumentów i procedur
Jeśli masz już konto
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Słowa kluczowe:
audytPodobne artykuły
Zobacz również
Konferencje i szkolenia
