Jak minimalizować konflikty podczas audytu
Audyty wewnętrzne są nieodłącznym elementem każdego systemu zarządzania ISO. Pozwalają obiektywnie zweryfikować jego funkcjonowanie oraz dostarczyć informacji o słabościach oraz obszarach do doskonalenia. Co jednak zrobić w sytuacjach problemowych?
Żeby audyty spełniały swoją rolę, niezbędne jest zapewnienie kompetentnych audytorów, czyli osób dysponujących odpowiednią wiedzą, umiejętnościami i cechami osobowymi. Problem jednak w tym, że wiele osób z racji innych obowiązków służbowych, zbytniego obciążenia bieżącą pracą, czy zwykłej niechęci, nie jest zainteresowanych pełnieniem tej funkcji. Można oczywiście wspierać się zewnętrznymi specjalistami z tego zakresu, jednak w większości przypadków placówki medyczne decydują się na wyznaczenie ich z grona własnych pracowników, często nie patrząc na to, czy dana osoba ma ku temu predyspozycje, czy też nie.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.