Pracownik wyrządził szkodę. Jakie kroki powinien podjąć menedżer placówki medycznej?

/appFiles/site_102/images/autor/2BUNJlI8Ppjodn4.jpeg

Autor: Michał Culepa

Dodano: 2 listopada 2023
Pracownik wyrządził szkodę. Jakie kroki powinien podjąć menedżer placówki medycznej?

Menedżer placówki medycznej powinien poinformować pracownika, że jednym z jego podstawowych obowiązków jest sumienne i staranne wykonywanie pracy. Ponadto ma on obowiązek dbać o dobro zakładu pracy, chronić jego mienie oraz zachować w tajemnicy informacje, których ujawnienie mogłoby narazić placówkę na szkodę. Co zrobić, gdy pracownicy nie wywiązują się z tych podstawowych obowiązków?

  • W placówce medycznej pracownicy ponoszą odpowiedzialność ze stosunku pracy i odpowiedzialność zawodową, które są niezależne od siebie.

  • Odpowiedzialność pracowników za szkody wyrządzone pracodawcy zależy od niewykonania obowiązków i ich winy, a ograniczona jest do 3-miesięcznego wynagrodzenia.

  • Menedżer placówki medycznej musi udowodnić winę pracownika oraz szkodę i nie może samodzielnie potrącać z wynagrodzenia pracownika na pokrycie strat. Zwolnienie dyscyplinarne lub inna kara porządkowa może być zastosowana w zależności od ciężkości naruszenia obowiązków pracowniczych.

Pozostało jeszcze 91% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.