Menedżer placówki medycznej powinien poinformować pracownika, że jednym z jego podstawowych obowiązków jest sumienne i staranne wykonywanie pracy. Ponadto ma on obowiązek dbać o dobro zakładu pracy, chronić jego mienie oraz zachować w tajemnicy informacje, których ujawnienie mogłoby narazić placówkę na szkodę. Co zrobić, gdy pracownicy nie wywiązują się z tych podstawowych obowiązków?
Skuteczny menedżer zarządzający w systemie ochrony zdrowia przede wszystkim powinien mieć bardzo szeroki zakres wiedzy z zakresu zarządzania podmiotami leczniczymi, wiedzę z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i duże umiejętności negocjacyjne w odniesieniu do pracowników i pacjentów. Dodatkowo powinien być otwarty na ciągły proces doskonalenia i podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych oraz rozwój kompetencji społecznych.
Menedżerowie, którzy zdobywali wiedzę kilkanaście lat temu, pamiętają podstawy zarządzania i treningu kierowniczego, gdzie najważniejszymi kompetencjami menedżerskimi było zarządzanie personelem (w tym grupą, na różnych etapach jej rozwoju), nadzorowanie, motywowanie, organizowanie, zarządzanie budżetem. Co jest ważne obecnie?
Z większym czy mniejszym oporem, ale zdecydowana większość placówek uznaje konieczność działań w zakresie marketingu i public relations. Dotyczy to zarówno sytuacji kryzysowych, podejmowania działań promocyjnych, jak i samej budowy wizerunku placówki. Dlatego warto je podejmować i rozwijać kompetencje w tym zakresie.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!