5 kroków wywiadu lekarskiego według Calgary-Cambridge

Od strony psychologicznej wywiad lekarski to konkretne umiejętności komunikowania się z pacjentem. W takim ujęciu przed lekarzem stoją konkretne zadania podczas prowadzenia rozmowy z pacjentem, np. nawiązanie dobrej relacji, ustalenie przyczyn wizyty czy też w jasny i zrozumiały sposób przekazanie informacji. Oto szczegóły.
- Umiejętności przydatne w pracy lekarza warto rozwijać i doskonalić.
- Dobrą informacją jest to, że skutecznej komunikacji można nauczyć się czy też w ramach swojej pracy doskonalić.
- Łatwiej jest to zrobić, gdy mamy pewne założenia (za: J. Silverman, S. Kurtz., J. Draper: Umiejętności komunikowania się z pacjentem), które opisują autorzy wytycznych Calgary-Cambridge dotyczących przeprowadzenia konsultacji lekarskich.
- Czytaj też: Lekarski wywiad z pacjentem – jak go przeprowadzić
-
Czytaj więcej na temat rozwoju zawodowego menedżerów i personelu medycznego w SerwisZOZ.pl»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.