Rosnąca liczba potwierdzonych przypadków zarażenia koronawirusem w Polsce postawiła wielu przedsiębiorców, w tym placówki medyczne, przed koniecznością zmiany dotychczasowego sposobu prowadzenia działalności. Jak stosować telepracę w przypadku tych stanowisk, gdzie jest to możliwe?
Ministerstwo Sprawiedliwości 12 marca br. wydało rekomendację, zgodnie z którą w sądach od 13 do 31 marca 2020 r. terminy rozpraw w postępowaniach, które nie mają naglącego charakteru będą przesuwane. Rekomendacja ograniczenia wokandy do spraw najbardziej pilnych jest podyktowana troską o zdrowie i bezpieczeństwo obywateli.
Ustalenie, czy w danym przypadku doszło do zdarzenia medycznego nie jest łatwe i wymaga głębokiej analizy materiałów dowodowych. Co zatem powinien zrobić szpital, aby chronić się przed zalewem pozwów sądowych i spraw przed komisją?
Zgodnie z informacją zamieszczoną przez Centrum Egzaminów Medycznych w Łodzi w związku z koronawirusem minister zdrowia odwołuje Państwowe Egzaminy Specjalizacyjne dla lekarzy i dentystów, które były zaplanowane po 13 marca br.
Decyzja wiąże się ze wzrostem ryzyka zarażenia wirusem SARS-CoV-2 i zidentyfikowanymi przypadkami zachorowań na COVID-19 w Polsce i wynika z troski o bezpieczeństwo osób biorących udział w PES.
Dyrektor CEM w porozumieniu z ministrem zdrowia ustali nowe terminy PES i poinformuje o tym lekarzy, którzy mieli do nich przystąpić, co najmniej dwa tygodnie przed datą egzaminu.
W związku z rozporządzeniem ministra zdrowia z 13 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego NFZ podjął decyzję o czasowym zawieszeniu działalności sanatoriów od 14 marca 2020 r.
NFZ informuje, że pacjenci będą mogli zrealizować skierowanie w późniejszym terminie, z zachowaniem obecnego miejsca w kolejce oczekujących. Szczegółowych informacji udzielą oddziały wojewódzkie NFZ.
Zgodnie z rozporządzeniem ministra zdrowia z 14 marca 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej wypłaty środków wynikających z kontraktów, będą szybsze i częstsze – na wniosek świadczeniodawcy – nawet do 4 razy w miesiącu. Terminy płatności zostały skrócone z 14 dni kalendarzowych do maksymalnie 5 dni roboczych.
Z e-booka dowiesz się:
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!