Jeżeli z zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli wynika, że Państwowa Inspekcja Sanitarna zamierza sprawdzić, jak dokumentujesz realizację działań zapobiegających szerzeniu się zakażeń i chorób zakaźnych, to taka kontrola nie może objąć samej realizacji tych działań. Dowiedz się, co sprawdzi sanepid.
Lekarz zatrudniony na umowę o pracę pełni w placówce medycznej dyżury na podstawie klauzuli opt-out. Sprawdź, ile godzin maksymalnie może przepracować w tygodniu i miesiącu.
UODO otrzymuje coraz więcej skarg na działania placówek medycznych od pacjentów. Czy takie pismo może być podstawą do wszczęcia kontroli przez Urząd Ochrony Danych Osobowych i nałożenia kary?
Uchwała w sprawie nadania lub zmiany statutu samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej jest aktem prawa miejscowego. Czy trzeba ją ogłosić w wojewódzkim dzienniku urzędowym, aby statut miał moc prawną?
Znane są przypadki, w których lekarze niewłaściwie prowadzą dokumentację medyczną bądź placówki medyczne, które zawarły umowę z NFZ, przedstawiają w niej zdarzenia niezgodne ze stanem faktycznym. Jak się zabezpieczyć przed takimi błędami?
Standardową sytuacją jest wykonywanie pracy przez osoby zatrudnione w placówce medycznej w siedzibie placówki lub innej jej stacjonarnej jednostce organizacyjnej. W pewnych przypadkach istnieje jednak możliwość pracy zdalnej na rzecz placówki - w formie telepracy. Sprawdź, jakich sytuacji to dotyczy.
Przepisy RODO zmieniły zasady wyznaczenia inspektora ochrony danych i uwydatniły znaczenie takiej osoby w organizacji. Biorąc pod uwagę, że wiele jednostek ma obowiązek powołania inspektora, dowiedz się, jakie warunki powinien spełniać i jakimi kwalifikacjami powinien się wykazać.
Planując rozwój placówki niejednokrotnie myślisz o nowej strategii. Często pierwsze decyzje dotyczą inwestycji w infrastrukturę, technologie, działania komunikacyjne i wizerunkowe. Jednak niekoniecznie analizujesz dotychczasową ofertę, jej zasadność, atrakcyjność i wartość na rynku. Dowiedz się, dlaczego warto od tego zacząć.
Na wynik finansowy pracujemy cały rok, na bieżąco monitorując sytuację, analizując przychody i koszty. Jednak zysk lub strata to nie tylko różnica między przychodami a kosztami. Sprawdź, jakie czynniki i okoliczności kształtują ostateczny wynik.
W podmiotach leczniczych często dochodzi do ujawniania danych pacjentów w obecności osób trzecich, np. przez niewłaściwie zorganizowaną pracę w rejestracji. Osoby postronne słyszą imię i nazwisko rejestrowanego, jego PESEL, informację, na jakie badanie jest kierowany. Sprawdź, jak zgodnie z RODO chronić intymność pacjenta.
Z e-booka dowiesz się:
Trafia do nas wiele pytań dotyczących tego, czy ze wszystkimi podmiotami współpracującymi należy zawierać umowy powierzenia danych osobowych. Czy dotyczy to np. sytuacji, gdy zlecasz badanie swojego pacjenta innej placówce lub współpracujesz z laboratorium? Dowiedz się, co radzi nasz ekspert, Agnieszka Sztuwe, radca prawny z Kancelarii Naworska Marszałek sp.k. w Toruniu.
Nie zawsze istnieje możliwość zrealizowania jednocześnie interesów obu stron, gdy każda z nich forsuje swoje rozwiązania. Nie zawsze sytuacje konfliktu mają podłoże merytoryczne – czasem po prostu konfrontacja biznesowa nie ma zbyt wiele wspólnego z racjonalnym argumentowaniem, bardziej ze ścieraniem się emocji. Jaką postawę możemy przyjąć w sytuacji konfliktowej?
Specyficzną formą terminowej umowy o pracę jest umowa na okres próbny. Zawiera się ją z zamiarem sprawdzenia kwalifikacji pracownika i możliwości jego zatrudnienia w celu wykonywania określonego rodzaju pracy w placówce. Sprawdź, co jest istotne przy zawieraniu tego rodzaju umowy.
Prawidłowa gospodarka odpadami jest niezwykle ważnym zadaniem w kontekście ilości i rożnych rodzajów produkowanych odpadów. Wymaga otwartości i świadomości problemów wynikających z niewłaściwego obchodzenia się z odpadami, zwłaszcza tymi niebezpiecznymi. Sprawdź, jak organizować ten proces, a by nie narazić się na kary podczas kontroli służb sanitarno-epidemiologicznych i ochrony środo wiska.
„Najlepsi specjaliści”, „najnowsze zabiegi”, „najbardziej zaawansowana technologicznie przychodnia”, „Nr 1 w Polsce”, „najwyższa skuteczność leczenia” - to określenia chętnie wykorzystywane przez placówki medyczne. Sprawdź, w jaki sposób zgodnie z prawem możesz informować o swoich usługach.
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!