Zakaz reklamy usług medycznych nie został wprowadzony przez przypadek. Dzięki temu pacjent wybiera lekarza ze względu na jego dorobek, a nie na krzykliwą reklamę, którą zobaczył kilkadziesiąt razy. Wbrew pozorom nie musi to być ograniczeniem dla placówki medycznej.
Aby zapewnić bezpieczeństwo swoim pracownikom i pacjentom, placówki ochrony zdrowia koniecznie muszą odpowiednio przygotować wszystkie pomieszczenia znajdujące się w placówce, tak aby zminimalizować ryzyko zakażenia koronawirusem SARS-CoV-2. Dodatkowo personel medyczny i niemedyczny każdej placówki zobowiązany jest do przestrzegania procedur, aby chronić siebie oraz pacjentów.
Lista audytowa pomoże placówce medycznej w weryfikacji poprawności działania procedury i pozwoli opracować ewentualne działania korygujące.
Dokładność badania wykonanego rezonansem magnetycznym ma duży wpływ na rozpoznanie i przebieg dalszego leczenia i zabiegów. W Polsce wyznacznikiem możliwości diagnostycznych w codziennej praktyce medycznej jest 2-nadajnikowy 32-kanałowy rezonans magnetyczny 3T. Poznaj jego zalety.
Pacjent może złożyć upoważnienie o charakterze ogólnym w jednym podmiocie medycznym. Czy upoważnia ono do dostępu do dokumentacji medycznej przechowywanej również w innej placówce i powinno być uznawane?
W Polsce lawinowo rośnie wzrost zakażeń koronawirusem - dziś już ponad 9 tys. Placówki medyczne nie tylko zmagają się z obecną sytuacją, lecz także starają się minimalizować zagrożenia wśród pracowników. Istotnym wsparciem na czas drugiej fali epidemii jest stworzenie stanowiska związanego z obowiązkami dotyczącymi epidemii, w tym również zapewnienie pracownikom optymalnego psychofizycznego komfortu pracy. Jak to zrobić?
Pacjent marzy o tym, by trafić do troskliwego lekarza, który wykaże się empatią. Wtedy łatwiej mu poddać się leczeniu i przekonać się, że trafił w dobre ręce. Jak menedżerowie mogą kształtować taką postawę u swoich lekarzy?
Stosowanie monitoringu wizyjnego, ze względu na przetwarzanie w nim danych osobowych, podlega regulacjom RODO. O czym trzeba pamiętać, instalując kamery w placówce medycznej?
Koronawirus zmusił podmioty lecznicze do podjęcia nowych wyzwań i dostosowania się do nowych realiów. Część aspektów związanych w wykonywaniem działalności leczniczej wymagała nowych regulacji i zmian. Z podcastu dowiesz się, dlaczego zawsze należy pamiętać o ochronie danych osobowych, tym bardziej, że właśnie tutaj przepływ danych m.in. o osobach zarażonych jest największy i istnieje duże ryzyko naruszenia praw i wolności osób fizycznych.
Dobre przygotowanie się na wizytę sanepidu pozwoli nie tylko na wychwycenie różnych niedociągnięć, które mogłyby ewentualnie wzbudzić zastrzeżenia kontrolujących , lecz także sprawi, że kontrola nie będzie aż tak stresująca i proces wizytacji przebiegnie sprawnie. Jak zatem osiągnąć taki stan?
Jakość w placówkach medycznych trzeba monitorować i oceniać na każdym etapie realizacji usługi. Mogą w tym pomóc specjalnie opracowane mierniki i wskaźniki. Sprawdź, jak je wykorzystać w praktyce.
Ogólne rozporządzenie unijne o ochronie danych osobowych (RODO) mówi o obowiązku opracowywania rejestrów czynności przetwarzania oraz rejestrów wszystkich kategorii czynności przetwarzania. Czy wystarczy jeden rejestr dla całej placówki medycznej, czy trzeba je prowadzić oddzielnie dla każdej komórki?
W dobie rozwiniętych technologii przyszłość placówek medycznych i małych gabinetów lekarskich w dużym stopniu zależy od umiejętności komunikacyjnych lekarzy. Sprawdź, czy dobrze przeprowadzona rozmowa z pacjentem zwiększy szanse na sukces rynkowy.
Ustawa wdrażająca RODO doprecyzowała wiele obszarów codziennej praktyki przetwarzania danych osobowych, również w placówkach medycznych. Dzięki tym zmianom w krajowych przepisach doprowadzono do pełnej zgodności z przepisami RODO. Jak to wygląda w praktyce?
Państwowa Inspekcja Sanitarna sprawuje nadzór nad przestrzeganiem warunków higieniczno-sanitarnych. Chodzi tu zarówno o warunki, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą, jak i wymagania dotyczące sprzętu oraz personelu medycznego. Co może skontrolować?
Skontakuj się z Centrum Obsługi Klienta: 22 518 29 29 (Poniedziałek-Piątek: 8:00 - 16:00).
© Wiedza i Praktyka
/WiedzaiPraktyka
/wip
Dołącz do klubu Menedżera Zdrowia Ochrony Zdrowia i korzystaj z benefitów!