Czy przychodnia może korzystać z infolinii 0-700...

Jedna z przychodni uruchomiła specjalną infolinię z numerem z zakresu 0-700. Opłaty za połączenie z centrum medycznym w ten sposób były jednak wyjątkowo wysokie, przekraczające 2,50 zł za minutę rozmowy. Nie przewidziano jednocześnie innego sposobu rejestracji telefonicznej. Czy takie działanie jest właściwe?
Przychodnie i inne podmioty lecznicze, aby w odpowiedni sposób obsłużyć pacjentów i skierować ich do właściwych lekarzy, zwłaszcza lekarzy specjalistów, muszą mieć ustalony system rejestrowania pacjentów. Nakazują to przepisy § 13 ust. 1 rozporządzenia ministra zdrowia z 8 września 2015 r. w sprawie ogólnych warunków umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej. Zgodnie z nim placówka, która realizuje kontrakt z NFZ, ma obowiązek zapewnienia bieżącej rejestracji pacjentów na podstawie zgłoszenia osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej, w tym przy wykorzystaniu telefonu lub innych środków komunikacji elektronicznej.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem za pośrednictwem redakcji
- Bazę 3000 porad ekspertów, gotowych wzorów dokumentów i procedur
Jeśli masz już konto
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Podobne artykuły
Zobacz również
Konferencje i szkolenia
