Badania pracowników tymczasowych – kto kieruje i jakie obowiązki?

Jako zarządzający placówką medyczną na pewno zetknąłeś się z przypadkami, w których pracownicy tymczasowi wymagają badań. Czy wiesz, kto odpowiada za skierowanie ich na badania – agencja pracy czy pracodawca użytkownik? Znajomość tych przepisów okazuje się bardzo ważna, aby właściwie przeprowadzać badania i unikać problemów prawnych.
- Zatrudnienie tymczasowe, wykorzystywane przez pracodawców potrzebujących dodatkowych pracowników na określony czas, obejmuje współpracę agencji pracy tymczasowej (formalnego pracodawcy) i pracodawcy użytkownika, na rzecz którego pracownik wykonuje pracę.
- Pracownicy tymczasowi, podobnie jak stali, muszą posiadać odpowiednie kwalifikacje zawodowe i zdrowotne, potwierdzone badaniami profilaktycznymi przeprowadzanymi przez służbę medycyny pracy.
- Obowiązek zapewnienia badań profilaktycznych spoczywa na agencji pracy, jednak możliwe jest przeniesienie tego obowiązku na pracodawcę użytkownika, który lepiej zna specyfikę środowiska pracy.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.