Jak rozwijać kompetencje społeczne pracowników

/appFiles/site_102/images/autor/qW7NTbXxAFQ4sOn.jpeg

Autor: Aleksandra Hulewska

Dodano: 14 lipca 2016
Jak rozwijać kompetencje społeczne pracowników

Menedżer powinien zadbać o szkolenia personelu w zakresie umiejętności nawiązywania kontaktu, słuchania, komunikowania się czy asertywności. Pacjenci coraz częściej zwracają bowiem na to uwagę i jest to decydujący czynnik w wyborze placówki. Co jeszcze powinien wiedzieć szef placówki, aby aktywnie współuczestniczyć w kształtowaniu rozwoju swoich pracowników?

W ostatnich latach na polskim rynku usług medycznych pacjent przestaje być biernym odbiorcą oddziaływań lekarza na rzecz przyjęcia postawy typowej dla świadomego swoich praw i oczekiwań klienta. Ponieważ świadczenia zdrowotne należą do tzw. usług profesjonalnych, tj. charakteryzują się wiedzą specjalistyczną oraz wysokimi kwalifikacjami wykonujących je osób, ograniczoną kontrolą jakości, a także niepewnością zakupu, większość osób nadal ma kłopot z ich trafną oceną. Ze względu na fakt, że nieliczni pacjenci są w stanie wybrać placówkę ochrony zdrowia, kierując się względami merytorycznymi, w procesie podejmowania decyzji konsumenckich szczególnego znaczenia nabierają np. opinie o danym ośrodku, medialne przekazy reklamowe, informacje z forów internetowych i wiele innych.

Pozostało jeszcze 92% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
kompetencje pracownika