Pielęgniarka nie podpisała nowego zakresu czynności. Co możne zrobić menedżer?

/appFiles/site_102/images/autor/cFenZmkWIBEY6xj.jpeg

Autor: Karolina Piątek-Ciechanowska

Dodano: 23 marca 2022
Pielęgniarka nie podpisała nowego zakresu czynności. Co możne zrobić menedżer?

Szpital przedstawił pielęgniarkom do podpisu nowy zakres czynności związanych z zajmowanym stanowiskiem. W większości pielęgniarki go przyjęły. Natomiast kilka z nich odmówiło podpisania bez podania przyczyny odmowy. Co w takiej sytuacji może zrobić pracodawca?

  • Nie powinno budzić wątpliwości, że nie można wymagać od pracownicy podpisania dokumentu i respektowania jego treści, jeśli ten jest niezgodny z prawem. Wówczas pracownica może odmówić jego podpisania.

  • Wyciąganie z tego powodu dla niej negatywnych konsekwencji może obrócić się przeciwko pracodawcy.

  • Analizując, czy jest to część umowy o pracę, czy odrębny dokument, oraz w jakich granicach doszło do zmiany zakresu – jest to o tyle istotna kwestia, że w przypadku zmiany zakresu czynności pracowniczych, które stanowią załącznik do umowy o pracę, procedurę zmiany tych czynności każdorazowo powinno się przeprowadzić w trybie wypowiedzenia lub porozumienia zmieniającego.

  • Czytaj też: Jaki wskaźnik wynagrodzeń przyjąć dla pielęgniarki w przypadku podzielonego etatu»

  • Zainteresuje Cię również: Jakie nowe uprawnienia zyskały pielęgniarki i położne»

Pozostało jeszcze 89% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.