Pielęgniarka nie podpisała nowego zakresu czynności. Co możne zrobić menedżer?

Szpital przedstawił pielęgniarkom do podpisu nowy zakres czynności związanych z zajmowanym stanowiskiem. W większości pielęgniarki go przyjęły. Natomiast kilka z nich odmówiło podpisania bez podania przyczyny odmowy. Co w takiej sytuacji może zrobić pracodawca?
- Nie powinno budzić wątpliwości, że nie można wymagać od pracownicy podpisania dokumentu i respektowania jego treści, jeśli ten jest niezgodny z prawem. Wówczas pracownica może odmówić jego podpisania.
- Wyciąganie z tego powodu dla niej negatywnych konsekwencji może obrócić się przeciwko pracodawcy.
- Analizując, czy jest to część umowy o pracę, czy odrębny dokument, oraz w jakich granicach doszło do zmiany zakresu – jest to o tyle istotna kwestia, że w przypadku zmiany zakresu czynności pracowniczych, które stanowią załącznik do umowy o pracę, procedurę zmiany tych czynności każdorazowo powinno się przeprowadzić w trybie wypowiedzenia lub porozumienia zmieniającego.
- Czytaj też: Jaki wskaźnik wynagrodzeń przyjąć dla pielęgniarki w przypadku podzielonego etatu»
- Zainteresuje Cię również: Jakie nowe uprawnienia zyskały pielęgniarki i położne»
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.