Jak badać poziom jakości w placówce medycznej

/appFiles/site_102/images/autor/bGRBQzkWwI9XxZh.jpeg

Autor: Hanna Preus

Dodano: 20 listopada 2014
Jak badać poziom jakości w placówce medycznej

W dyskusji na temat funkcjonowania różnego rodzaju rozwiązań w ochronie zdrowia, dostępności do usług opieki zdrowotnej oraz ich jakości łatwe wydaje się określenie kosztów funkcjonowania systemu czy konkretnego podmiotu leczniczego. Ocena i porównanie jakości udzielanych świadczeń są natomiast bardzo złożonym, a czasami wręcz trudnym do wykonania procesem.

  • Zarządzanie jakością usług medycznych jest zagadnieniem interdyscyplinarnym. W pojęcie jakości w tym obszarze wpisane są zarówno poprawność realizacji usługi medycznej w świetle aktualnej wiedzy i istniejących standardów, jak i wartości istotne dla pacjenta.

  • Efektywność kliniczna i bezpieczeństwo, kadry i bezpieczeństwo, potrzeby otoczenia i orientacja na pacjenta to podstawowe wskaźniki modelu PATH.

  • Jakość usług medycznych oceniana jest zwykle przy użyciu różnego rodzaju wskaźników i kryteriów, odnoszących się do określonych standardów. Wskaźnikiem jest mierzalny element postępowania medycznego, natomiast kryterium to taki wskaźnik opieki medycznej, którego istnienie można potwierdzić lub wykluczyć w każdym indywidualnym przypadku.

Pozostało jeszcze 93% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl

aktywuj dostęp testowy

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Słowa kluczowe:
jakość