Jak badać poziom jakości w placówce medycznej
W dyskusji na temat funkcjonowania różnego rodzaju rozwiązań w ochronie zdrowia, dostępności do usług opieki zdrowotnej oraz ich jakości łatwe wydaje się określenie kosztów funkcjonowania systemu czy konkretnego podmiotu leczniczego. Ocena i porównanie jakości udzielanych świadczeń są natomiast bardzo złożonym, a czasami wręcz trudnym do wykonania procesem.
- Zarządzanie jakością usług medycznych jest zagadnieniem interdyscyplinarnym. W pojęcie jakości w tym obszarze wpisane są zarówno poprawność realizacji usługi medycznej w świetle aktualnej wiedzy i istniejących standardów, jak i wartości istotne dla pacjenta.
- Efektywność kliniczna i bezpieczeństwo, kadry i bezpieczeństwo, potrzeby otoczenia i orientacja na pacjenta to podstawowe wskaźniki modelu PATH.
-
Jakość usług medycznych oceniana jest zwykle przy użyciu różnego rodzaju wskaźników i kryteriów, odnoszących się do określonych standardów. Wskaźnikiem jest mierzalny element postępowania medycznego, natomiast kryterium to taki wskaźnik opieki medycznej, którego istnienie można potwierdzić lub wykluczyć w każdym indywidualnym przypadku.
Uzyskaj nieograniczony dostęp do SerwisZOZ.pl
- Aktualne informacje o zmianach prawnych
- Indywidualne konsultacje e-mail z ekspertem (odpowiedź w 48 h)
- Bazę 3500 porad ekspertów, gotowych wzory dokumentów i procedur
- Przywileje z uczestnictwa w Klubie Menedżera Ochrony Zdrowia - rabaty, konferencje, webinary live, e-szkolenia, prezenty
Jeśli masz już konto
Uzyskaj bezpłatny 24-godzinny dostęp do SerwisZOZ.pl
aktywuj dostęp testowyJeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.