Usługi medyczne

Jakie nowe usługi oferować w czasach pandemii

W ostatnich miesiącach tego niezwykłego roku pandemii w kontekście zarządzania w ochronie zdrowia częściej mówi się o podejmowaniu decyzji, czy i na jakich zasadach przywrócić działalność, czy udało się – i z jakim skutkiem – wdrożyć telemedycynę, jakie wzrosły koszty funkcjonowania w czasie koronawirusa i na ile spadła rentowność. Jak reagować na nowe oczekiwania pacjentów?

Ochrona dobrego imienia

Naruszono dobro osobiste lekarza – jak można się bronić

Każdy przypadek potencjalnego naruszenia dóbr osobistych należy badać indywidualnie, jednak orzecznictwo wypracowało generalne reguły, według których możemy wstępnie zbadać, czy Twoje dobra osobiste naruszono skierowaną do Ciebie wypowiedzią. Oto szczegóły.

strategia zarządzania

Jak zarządzać placówką przy wsparciu strategii

Wchodzimy w erę strategów. Obecne niepewne warunki ekonomiczne zmuszają placówki medyczne do coraz silniejszego skupienia się na strategii i zaangażowaniu wyższych rangą liderów, aby nie przeoczyć potencjalnych możliwości, zagrożeń i na czas odpowiadać na rodzące się wyzwania. Oto, jakie działania warto podjąć.

zarządzanie ryzykiem

Jak wykorzystać zarządzanie ryzykiem w modelu biznesowym

Wiele placówek medycznych nie łączy zagrożeń ze strategią, lecz traktuje zarządzanie nimi jako osobną funkcję. Analizy wskazują, że to błąd. Zarządzanie ryzykiem trzeba włączyć w strategię organizacji i uwzględnić w modelu biznesowym.

Zarządzanie zmianą

Jak efektywnie zarządzać zmianą

Nie tylko problemy komunikacyjne i interpersonalne mogą wymusić zmiany w placówce. Są też sytuacje, gdy placówka nie rozwija się kolejny rok, mimo przekonania kadry zarządzającej o staraniach w tym obszarze, gdy założone cele strategiczne, rozwojowe okazały się nierynkowe, czy nierealistyczne. Dowiedz się, co jest najważniejsze w procesie zmiany.

Kreowanie marki

Jak rozwijać markę pracodawcy

Postrzeganie placówek medycznych przez pryzmat oceny miejsca pracy, a nie głównie oferty usługowej, staje się coraz bardziej istotne, a nawet kluczowe w sytuacji braków kadrowych i rynku pracownika. Sprawdź, jak budować i rozwijać markę usługodawcy jako pożądanego miejsca. Dla wielu podmiotów leczniczych to dziś konieczność.

Rentowność placówki medycznej

Jak zwiększyć rentowność gabinetu

Ponieważ branża medyczna staje się coraz bardziej konkurencyjna, ważne jest, aby specjaliści skupili się na zapewnieniu doskonałej opieki nad pacjentem, przy jednoczesnej redukcji kosztów w swoich praktykach. Co może uczynić praktykę bardziej opłacalną?

konflikt

Pracownicy nie dogadują się – co możesz zrobić jako menedżer

Konflikt może mieć genezę w relacjach ze środowiskiem zewnętrznym, wynikać z relacji w grupie pracowników wewnątrz, ale także – bezpośrednio czy pośrednio – z relacji z pacjentami. Jak sobie z nim radzić i jak go unikać?

jak rozwijać kreatywność u pracowników

Jak rozwijać kreatywność u pracowników ochrony zdrowia

Bycie kreatywnym dyrektorem placówki medycznej, otwartym na zatrudnianie pomysłowych specjalistów, zmiany, innowacyjność i rozwój, wymaga wiedzy, rozwoju kompetencji i odwagi, a także chęci ich wdrażania. Sprawdź, co jeszcze jest ważne.

konflikt

Jak postępować, gdy ścierają się różne pomysły

Bez względu na to, jak dużą placówką medyczną kierujemy – działamy w ramach sieci, klastra czy prowadzimy klinikę rodzinną – konfrontujemy się z innymi podmiotami, choćby w ramach działań outsourcingowych. Wchodzimy zatem w różne role i relacje, podczas których weryfikujemy oczekiwania i zamiary. Co robić w takiej sytuacji, aby nie dopuścić do konfliktu?